Penang, Malaysia

Ny ligger jag i sängen för att somna natt 2 i Penang, en ö ca 5h bussresa från Kuala Lumpur. 
Efter att brorsan och Kevin drog vidare den 12e stannade jag 1 dygn i KL. Strosade, kollade tempel, marknader, shoppade och postade hem presenter och tog den första kvällen sen Nepal fri. Bara tog det lugnt och hängde inne i loungen på hostelet. Som sagt, första kvällen sen innan jul. 
Skypeade med mamma och Fille. 
Tog sen en buss till Penang och hamnade på det bästa hostelet, House of Journey. 
Hänger med superhärliga människor, en mix av Kanada, England, Holland, Tanzania och USA. Vi har blivit en liten liga som spelar kort, dricker öl och drar på utflykter. 
Idag tog vi en lång prommenad till ett thailändskt tempel och ett burmesiskt. 
Sen har vi spelat kort och druckit öl. 
Nu ska jag sova i en sal med 14 andra sängar, och jag älskar det. Godnatt från backpackervärlden! 
Enda bilden jag har härifrån, pga resten är på kameran som är inlåst i värdeskåpet. Men det kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0