Att leva i nuet

Livet kan förändras så sjukt jävla fort. Både till det bättre och det sämre, till något väntat eller oväntat.
Ibland kan man få förvarningar men vissa gånger kanske det kommer som en stor plötslig smäll.
 
Som en käftsmäll rakt i ansiktet.

Oväntade saker kan visa sig i olika skepnader. Ibland kan man tro att det är någon där uppe som bara försöker jävlas med en, att han försöker ge igen för att man innerst inne vet att man tidigare har gjort något fel. Karma.
Samtidigt som det vissa gånger bara känns helt jävla hopplöst och man tänker: "Varför just mig? Varför?".
Allt känns bara piss och man vill försvinna. Känslan har funnits där för mig. Man vill inget annat än bara gräva ner sig och inte visa sig förrän allt är bra igen. Mina tankar har funnits hos andra som jag kan förstå känner sig precis så. Medkänslan, men hopplösheten över att man inte kan göra någonting åt det. Den känslan smärtar.

Man ska ta vara på varje dag, varje stund, varje andetag. Vart och ett av det är unikt och kommer aldrig igen.
Uppskatta det och de man har. För plötsligt kan allt vara borta.

Kommentarer
Postat av: Pöllä

Jag finns här, älskar dig <3

2009-12-19 @ 14:39:04
Postat av: grannen!

<3

2009-12-19 @ 17:44:15
Postat av: sofia

jag älskar dig

2009-12-20 @ 12:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0