Set fire to the rain

Film, chips och dipp, ett par vänneravsnitt och saknad kvalitetstid med Julia. Nu säger vi godnatt och håller tummarna för att min rygg tillåter jobb imorgon. Tvek på den.

Om jag tappar fästet och trillar ner, ska jag klättra upp igen

Julia bokade bion åt mig och josse igår - i Stockholm! Söt tjej. Vi hade tänkt sett Bad teacher, men då mös vi ner oss framför bridesmades istället som gick i Gävle. Fika på Waynes innan då Julia och Nattie dök upp och gjorde oss sällskap. Bion var ingen solklar 10a, men den va bra! Sjuk va den, min och Josses humor iaf! Josse blev mitt nattsällskap och innan klämde vi in nåt avsnitt av vänner - börjar bli standard. Idag sa rygg och kropp ifrån, sjukanmälning, massage av världens finaste vän, några avsnitt av vänner och paj. Nu sitter ja hos pappa i en solstol och väntar på mat. Kvällens planer är myskväll med min Jullis! Börjar inse att ja landat hemma nu, men har inte riktigt kommit in i allt, och fan, ja saknar spanien! Varje morgon när jag vaknar tror ja att ja har Linnea bredvid mig eftersom vi bodde ihop i ganska exakt 1 månad. En riktigt bra månad! Borde bjuda på lite bilder, men väntar tills ja fått alla. Överlag är bloggen bildlös eftersom ja bloggar från mobilen helatiden eftersom de känns som om ja aldrig riktigt är hemma och tar de lugnt. Vill ta vara på tiden hemma. Nog för mig nu, vi hörs!

Okej, som vanligt en snabb sammanfattnig a...

Okej, som vanligt en snabb sammanfattnig av den senaste tiden. Tog oss igenom arbetsdagen igår, hem, duschade osv. sen kom Fia och Julia. Käk-pizza. Tog emot Johanna, Sanna, Nora och Linnea. Förfest och avslutade på slick. "vi borde va ganska lugna ikväll, vi jobbar ju ändå imorgon". Ja, ni förstår nog hur de gick sen. Stackars fias mamma som skjutsade hem oss! Nattsällskap av j och f, och imorse tog vi oss upp och iväg till jobbet vid 9. Men de va fan inte lätt, vi va nog ärligt inte fullt nykter när vi kom till jobbet.. Och jorå, spöken jobbar på med oss på scandic, slutade halv 5, åt upp pizzaresterna med Fia efter jobbet och nu är ja på bussen påväg in till stan och bio med josse. Vi hörs!

På jobbet och dödar ryggen. Ja vill typ lä...

På jobbet och dödar ryggen. Ja vill typ lägga mig och grina av smärta. Och ja jo förresten Chillar vi runt här med spöken också. De spökar som fan här på scandic. Kul.

Okej, hemma men ja förstår inte riktigt ha...

Okej, hemma men ja förstår inte riktigt har haft lite kvalitets tis hos både mamma och pappa, catchat upp med josse och Sofia igårkväll och idag drog ja in till köpis en sväng med josse. Vi hämtade sen upp Fia, Julia och per och tog ett kvällsdopp på ladis. Nu ligger ja här i sängen med josse bredvid mig, vi kikade nyss på ett par vänneravsnitt och käkade chips & dipp. Imorgon väntar jobb. Godnatt!

Hemma

Jag ligger i min egen säng för första gången på en månad. Skumt.

Sverige

Åter på svensk mark igen!

Million peaces

Vafan ska ja hem för?

Sista bordet avdukat, tankar och Norge

Sista arbetsdagen här i Spanien och på Casa Vital avklarad. Känns ganska konstigt faktiskt. De känns verkligen som om dehär är vårat liv, de är här jag och Linnea bor, jobbar och lever. Världen hemma existerar liksom inte. Samtidigt som man känner dig färdig med jobbet, att de är skönt att slippa slita. Men både idag och igår va väldigt bra dagar, förutom att vi var lite småbakis sen igår. Men alla här är helt underbara, goa, glada och kärleksfulla. Helt annan menatlitet än svenskar, vilket jag älskar! Så lite vemodigt känns det allt. I början av arbetsdagen, vid 7 höll vi på Casa Vital dn minnesstund för Norge. En tyst minut, hand i hand till ljudet av en gitarrspelandes man, tände ett varsitt ljus och fyllde ögonen med tårar. Ett bord med blommor, en tavla med kärlek till Norge måla av Carmen (en mysig dam som bor här och umgås med oss på restaurangen) fyllt av ljus där gäster och förbipasserande tände ett ljus av tanke. Ofattbart vad en enda människa klarar av att ställa till. Så många tankar går till Norge nu!

All day, all night

Just nu: bakishäng på bästa sätt - på en stekhet balkong i Spanien! Vi är jävligt slitna efter en fruktansvärt kul kväll igår! Kom hem 9 imorse av ren tur eftersom bio somnade på bussen. Sista natten i Benidorm och vi gick all in. Låt oss säga såhär som blond tjej i Spanien har man makt. Några redbull vodka senare och vi dansade och hängde med svenskarna oliver, hans kompis och sebastian och norska Kaja. Chillar här på balkongen och mår som vi förtjänar, snart kilar vi ner till restaurangen och käkar. Vi hörs!

Rubriken säger allt - Benidorm

Haha vafan hände igår?

När tiden passerar lika fort som vinden

Orkade inte blogga igår p.g.a extrem käkvärk. Iaf flöt jobbet på, men en del drama inom de övriga anställda. Vi drog oss ut en svän i Altea efter jobbet. Vandrade runt och började inse att dehär snart är slut. De känns som Om vi bor här, som om vardagen hemma inte existerar. Vi hade tänkt oss en dag på stranden, men när klockan ringde 8 imorse var himlen täckt av moln, då vi somnade om till 12. Nu Chillar vi på balkongen med te och musik, dock blåser de som tusan så snart fuckar ja ur. Blåst är verkligen nåt ja kn bli arg på. Dagens fortsatta planer är att provpacka inför hemresan, jobba och sen dra oss in för en sista partynatt i Benidorm. De blir kanon. Vi hörs mina vänner!

Sverige besök

En härlig dag på stranden idag igen. Nu njuter bi till tusen eftersom dehär är vår sista vecka här i Spanien. Började jobba 6 och slutade strax innan halv 2. Igår och idag har Eva och hennes man varit på besök här, det är hon som har fixat dessa arbetsplatser åt oss. De va riktigt kul att träffa dom faktiskt. Ett ansikte hemifrån. Och ni vet förra veckan när ja ramlade? Då sprack ju mina arbetsbyxor totalt. Ja trodde de va ett hopplöst fall. Men nej, Eva hon fixar allt! Hon sydde ihop dom och äntligen slipper ja känna mig lite som en förvuxen fjortis i mina tights och liiite för korta skjorta till. Nej nu är fe svarta byxorna och Casa vital tröjan på igen! Förövrigt en bra arbetsdag. Bra humör och lättsamt. Avslutade med tårta och champange, jo tack de är då vi lever här i Spanien. Mycket fint! Godnatt!

One night in Benidorm

Okej, sjukt kul natt i Benidorm igen! Förfestade här med ett par cider och musik. Bussen in vid 12 och sen va vi redo. Träffade på bekanta ansikten ganska snabbt, även svenskarna oliver och hans kompis som vi träffade förra gången också. Man blir så glad av att se svenskar! Vid 8 tiden efter en galen natt hamnade vi rullandes i sanden på stranden vi kom hem vid 9, helt galet! Fruktmarknaden hade hunnit öppna så vi fick förbi där sandiga och handlade blommor och frukost påvägen hem sen var det 4 sjukt slitna ben som gick upp för alla dess trappor och somnade rätt snabbt. Älskar benidorm. Och en billig kväll endast bussresan med 26 kr. Vi lyckades bli bjudna på drinkar och fyllekäk under kvällen. Jo man tackar och bockar! Frukost vid 4, och nu ska vi chilla innan vi börjar jobba om en timme. Vi hörs!

Powernap

Handlade med oss lunch från supermarket och låg på stranden hela eftermiddan. Badade aldrig eftersom de blåste, men de va hur skönt som helst att ligga där och halvsova med musik i bakrunden. Nu ligger ja i sängen redo för art sova en timme så vi orkar med att festa i benidorm inatt!

Trötta tjejer

Somnade om när väckarklockan ringde så bi missade bussen till Calpe. Totat slut sov vi i 4 timmar till. Så nu drar vi ner till stranden här i Altea istället!

Godnatt

Strosade runt längs Alteas mysiga, smala kullerstensgator. Mötte Alex, en spanjor som bor i USA som sen bjöd oss på en drink. Nu är vi dödströtta. Stranden i Calpe väntar imorgon. Godnatt!

Let me see your true colors

Marknad i Albir idag. Älskar sånt! Så himla mysigt. Hittade lite fynd här och var och sen hamnade vi på stranden till 8 på kvällen. Hur skönt som helst! Varmaste dagen hittils idag, 36 grader i skuggan. Nu har vi precis ätit och dushat, tänkte dra ut och ta en drink! Fan va vi njuter här i Spanien! Förövrigt har jag och pratade i telefon med hela familjen i Sverige idag och läget med farfar är bra. Så himla skönt! Vi hörs!

Allt kan förändras, inom tiden av en sekund

Fel om livet bara kunde få va bra för en stund? Ja måste fan ringa hem och ordentlig kolla läget, klarade inte av det idag. Ena sekunden grinar ja, andra förstår ja ingenting. Men i nuläget och senaste uppdateringen mår farfar bra. Nej, ja får verkligen inget grepp om vad som händer. Ja vill hem. Fast ändå inte. Ja ni fattar. Jag fattar iallafall inget. Jag ber en bön.

När jordens länder skiljer oss åt

Kaos. En irriterad chef. 2 extrajobbare som är less, men överlyckliga över att få va ledig imorrn. Nej ingen bra kväll ikväll. En Linnéa med en stor klump i magen och tårar brinnande bakom ögonen. Hamnade gråtandes i vinkällaren ett par gånger. Kan inte riktigt förstå att det fortfarande finns ett liv där hemma, och där med ännu svårare att förstå att farfar är dålig. Oron, smärtan i hjärtat, känslan av att vara alldeles för långt bort och rädsla över att något mer ska ske under tiden jag är här tär på psyket. Och för allt i världen, du får inte lämna oss farfar! Förövrigt har jag och Linnea shoppat på La Marina idag. Hittade några pärlor, och snart ska vi ner och ta ett nattdopp i havet!

Hold on, be strong

FAN! Här är jag i Spanien, jävligt långt hemifrån och farfar får en hjärtinfarkt. Helvete. Kaos. Smärta. Okej, håll tillbaka. Du börjar jobba snart. Sen får du grina Linnea.

East come, easy go

En känslomässig berochdalbana ikväll. Den med kombination av en grinig chef. Negativ stämning. Ja bröt ihop. Men när ingen såg på. Fick en egentligen självklar hälsning men ändå så oväntad. Bröt ihop igen. Även nu när ingen såg på. Nu ligger ja och Linnea helt döda i våra sängar, och lite sura över den ojämna fördelningen av dricksen. Nej, inte den bästa kvällen. Tack och godnatt.

Calpe

Vi tog bussen in till Calpe där vi la oss på en jättefin strand! Mös där hela dan med massa sol, bad, sololja och pastasallad. Nu är vi hemma igen och börjar jobba om ungefär 10 min. Ja kör på en inte allr för vaker nödlösning eftersom ja icke har några jobbarbyxor. Vi hörs!

Fatta man ju

Fick sluta tidigt idag, strax efter 11 nångång. Nu har jag, Linnea och Åges dotter Thea köpt chips - här ska kollas på film. Kan förövrigt tillägga att de regnade idag, de är kullerstensgator och backar exakt överallt. De blir då halt. Addera de med min otur så fattar ni nog. Ja jag flyger åt helvete, spräcker upp arbetsbyxorna totalt och slår i knät. Ni vet de med bölden sen sista april. Jo men man tackar. Nu har ja skitont där igen. Tack och hej!

Onsdag och torsdag

Igår onsdag drog vi in till benidorm och stranden poniente med David och Mats, 2 norrmän som vi träffade på restaurangen kvällen innan. Lite fel bussar och vilsna turister på vägen dit, men väl där hade vi de hur bra som helst. Käkade efter några timmar på stranden. Inga kommentarer på restaurangens kvalitet. Låt oss säga att alla vi 4 garvade konstant och gav 0 kr i dricks. Jobbade sen till halv 2 (!). Idag har vi bara legat på stranden här nere hela dan, nu är vi nyduachade och börjar kvart i 6.

Power nap

Bussen in till benidorm vid 11 igår. Tog några drinkar och blev bjudna på free shots hela kvällen. De är så dom lockar in oss glada ungdomar. Gick från klubb till klubb, dansgolv till dansgolv och hamnade mitt i en strippshow. Dansade till 6 på morgonen och tills vi va totalt slut. Idag hade Åge släktmiddag vid 1, upp och hoppa och va trevlig. Ja ljuger inte om ja säger str ja har ont i varje del av min kropp. Nu ska vi sova en sväng, så vi orkar med kvällens jobb. Vi somnar tillsammans med en påse cashewnötter som vi köpte på fruktmarknaden tidigare.

Benidorm

Några drinkar igår ute i värmen med 3 norskar. Trötta tjejer idag som följde med denna norska familj till Benidorm för go cart. Spaniens motsvarighet till Manhattan. Fullt med skyskrapor. Åter till go cart. Älskar det, älskar när de går fort! Dock lite för fort, kör åt helvete å tappar typ luften, men ja överlevde och körde vidare. Bränner mig den på den svinheta motorn. Ett skitsnyggt brännmärke pryder nu min högra överarm. Fint. Ja och Linnea stannade sen kvar i benidorm när dom andra åkte hem. Besökte köpcentrumet La Marina. Hittade lite smått och gott. Nöjda tog vi tåget hem och har nu landat i sängen. Ska snart ner till restaurangen och äta för att sen fixa oss och ta tåget in till benidorm med norskarna för att utforska nattlivet där. Fan va ja är taggad!

Positiv tjej

Vet ni hur less ja är på att vara sjuk nu eller? Här sitter ja, 3 kvällar ensam i ett hus som inte är mitt. Fett uttråkad. Nej men lets åka till Spanien och leva livet! Eller så för man inte de, utan åker hit och blir sjuk istället....

Sabado

Sprang nyss ner några gator och köpte lite godis. De blir filmmys för mig själv ikväll igen då ja är för sjuk för att jobba. Har köksfönstret öppet så ja hör hur de är full rulle nere på restaurangen. Väntar på några skypesamtal sen ska jo hoppa in i duschen och krypa upp insoffan framför en film. Imorgon ska ja bannemig va frisk och fit for fight igen!

Balkonghäng på bästa sätt

Kilade 2 filmer igårkväll, gick ner till restaurangen och åt med dom andra och körde en skypedate med Sofia i Sverige. Idag har de vart molnigt så jag och Linnea har bara chillat runt i huset eftersom ja fortfarande är sjuk. Feberfri men en jävla förkylning. Sprang ner och köpte en fotlänk vid en affär jär nedanför och nu chillar vi på balkongen med nötter och musik. Allt blir bra med en nästa vän vid sin sida!

Soffläge i medelhavsvärme

Vi tog oss ut på en prommenad, la oss i skuggan med havsutsikt och köpte glass. Nu började Linnea jobba och eftersom ja är sjuk sitter ja nu uppkrupen i soffan med nötter, kakor och chips framför en film. De är så man roar sig helt ensam i en norrmans hus i Spanien.

You followed me across the sea, to be with me in my dreams

Jo jo, men de är kul dehär med att vara sjuk när man är i Spanien! Mindre feber idag, tror inte den är helt borta, men näst intill iallafall. Snuvig som ett as är man också. Fina grejer de. Medan Linnea ligger ute i solen ligger jlins in säng med musik, ett glas förkylningsmedicin och cosmopolitan. De får duga så länge. Om ja orkar tänkte vi ut och köpa en glass och kolla i några småbutiker här utanför lite senare. Vore kul att slippa ligga död i sängen hela dan.

Balkonghäng med en sjuk mig själv

Bytte ut sängen not balkongen i den avsvalnande värmen med utsikt över restaurangen och livemusiken med ett glas förkylningsmedicin. Nu hoppas jag snart på mat för ja är vrålhungrig! Hoppas på att den arbetande Linnea götar mig när de är dags!

How do you do, to catch a dream?

Efter 6 dagar av alkohol på peace trodde ja och Linnea att vi fått nog. De första vi blir bjudna på här i Spanien är en riktigt god champange och vi känner att dedär med att vara nykterister inte riktigt är vår grej. Tänkte ta en drink ikväll efter jobbet, men tror inte de är nån bra idé med tanke på min feber. Och mitt knä som ja skadade på sista april då ja cykla omkull började fucka ur på peace. Svällde upp och började göra ont. Sjukvårdarna där sa att ja borde äta antibiotika. Kanske var ett bra råd som ja borde lyssnat på? De har fortfarande inte lagt sig, de är som en stor böld och gör konstant ont. Men vem har tid att vara skadad och sjuk? Ja vill bort från sängen och ut till restaurangen där ja nu hör live-musik spelas. Imorgon ska ja vara frisk!

Livet i Spanien

Efter en kvarts långt samtal med världens bästa mamma och medan ja ligger i min säng här i Spanien och är sjuk ska ja försöka förklara hir vi har det hä! Ja ligger nu i min säng och hör en hel drös med spanjorer pladdra på här utanför mitt fönster tillsammans med fågelkvitter och utomlandsvärme. Vi bor hos normannnen Åge och arbetar på hans restaurang Casa Vital här i byn Altea. Altea är nog den vackraste plats ja någonsin sett, en helt otroligt vacker gammal och mysig by. Smågator fulla av glada människor, vackra blommor och vita små hus. Det turkosfärgade medelhavet alldeles nedanför, som utsikt från vårat köksfönster och restaurangterassen. Personalen är helt underbara. Vissa kan bara spanska medan andra även kan engelska. Dom är glada och skämtsamma. Vi försöker snappa upp spanskan så mycket vi bara kan, och visst sker de framsteg! Man börjar även bli kompis med vissa av stamgästerna, hur kul som helst. Tempot är högt på jobbet då restauragen alltid är fullbokad, men vi njuter bara! I måndags hämtade Åge oss på flygplatsen i Alicante, bjöd oss på en otroligt god lunch (restaurang mat är nu vår dagliga kost, as gott!) senare hade han bokrelease av sin nya bok som vi fick vara med på. Champangen och trerätters. På kvällen strosade vi runt och utforskade byn. Tisdag tog Åge med oss på en matmarknad. Tänk er stora, färska frukter. Helt otroligt gott! En dag på stranden och sen vårat första arbetspass. Mycket ny info och mycket nya ansikten. Mycket att ta in helt enkelt. Somnade helt slut. På onsdagen blev vi upphämtade av 2 norska killar som är här på semester. Handlade nötter och frukt på ett supermarket och hade en härlig dag vid poolen. Andra arbetspasset och fick sen inviga våra nya tröjor. Idag torsdag har vi mest vid stranden och ja har känt febern lurat där inne. Klarade av någon timme på jobbet, sen hamnade ja här. När ja läser inlägget igen känns de som om ja överdriver inlägget då ja skriver str allt är jättegott, världens finaste ställe osv. Men vet ni? De är helt otroligt men sant! Pastan vi åt var den isades nånsin, de är otroligt vacker och Åge behandlar oss som prinsessor. Han fixar världens godaste och nyttigaste frukost, köper matsäck till vår dag på stranden, och igår fick vi 10 euro var i dricks. Vi lever livet! Hasta luego!

Trabajo en la restaurante Casa Vital

Idag sov vi ut ordentligt, behövs ta ikapp några timmars sömn efter dessa veckor. Stranden 2 timmar i en stekande sol och vid ett svalkande medelhav, med min bästa vän. Härligt sommarjobb! Började 6 idag, men just nu ligger ja på rummet och tar igen mig eftersom ja haft en rejäl förkylnig sen i måndags och idag dragit på mig feber. Feber i denna hetta och detta arbetstempo - inget att rekommendera. ska ta mig ner lite senare och hjälpa till. Vi hörs!

Vi har de kempe bra!

Tänkte mest bara komma in och skriva hej, jag lever! Altea är förövrigt typ den vackraste platsen ja nånsin sett. Och åge som vi bor hemma hos är hur snäll som helst och bjuder på allt ni kan tänka er! Idag låg vi vid en pool hela dan med 2 killar här, och vi kom nyss in från kvällens arbetslags här på restaurangen. Nu tänker ja däcka i sängen, för ja är dödstrött! Hörs!

På planet - vi hörs! Puss

Arlanda

Jag och Linnea splittrades från de övriga gänget då dom hamnade på terminal 5 och vi 2. Kikat i taxfreen och nu har ja en sovande Linnea i mitt knä utanför gaten. Halv ska ja väcka henne då de är min tur att sova. Sen ska vi fixa nåt att käka och 08.45 lyfter planet mot Spanien! Så sjukt spännande och lycklig, och att ja har Linnea som sällskapr helt perfekt! Förövrigt gick en skitsnygg Linus Wahlgren förbi här nyss. Livet kan va bra fint ibland!

Mot Arlanda, spanien, altea!

Lyckades sova 2 timmar. Totalt slut och de gör nästan ont i kroppen för ja är så trött. Nu sitter jag på bussen mot Arlanda med några grymma tjejer! Dehär kommer bli grymt! Får se om ja får tillgång till internet, annars hörs vi om 3 veckor!

Hemma plan för en sekund

En sjukt galen och underbar vecka bakom mig. Fuck Gävle! Jag vill icke vara hemma. Mamma bjöd på god frukost och sen dog ja i min säng nån timme. Snabbt hej/hejdå av 3 vänner och nu fixar ja väskan i de sista inför Spanien. Dags att duscha, raka ben osv. Inatt kl. 03.30 går bussen. Jag skulle behövt minst ett dygn hemma känner jag. Tack hej!

Min säng är världens skönaste! Godnatt.

Nu sitter vi i bilen påväg hem efter en så...

Nu sitter vi i bilen påväg hem efter en så sjuuukt rolig vecka. Tack och godnatt. En sjuk sak är att om 19 timmar är jag på arlanda. Späckat schema.