Written in the stars, a million miles away

Vintertid - nu lägger vi sommaren bakom oss på riktigt.

Missade hela den här grejen med att ställa tillbaka klockan en timme inatt. Anländer till jobbet 1 timme för tidigt!! Åh livsglädjen lixom slår mot mig.
Jobb 09.00-17.30. Totalt slut, så fruktansvärt ont i ryggen.
En hemmakväll för mig själv passar alldeles utmärkt nu - sängen, AA och kanske en bok för att ladda upp med en morgondag med jobb igen.

Teenage crime

En lugn dag, AA morgon,  övningskörning, handla med mor och lördagsmys med Julia.
Nu vill jag att det ska hända nåt, min dvala är över och sundbybergsandan is back!
Nu ska jag leta upp mina arbetskläder, jobb imorgon. Godnatt!

Det är inte många som verkar förstå

En eftermiddag med min fina vän Julia och lite Andra Avenyn. Jo tack, jag är beroende och snart klar med säsong 2. Haha tragiskt egentligen.
Kvällen spenderades med mina fina Erika, Sofia och Josse.
Nu är jag halvt död och tänker sova - godnatt!

Jag stör mig på ett ljud som inte hörs

Riktigt skönt att bara vara hemma och ta det lugnt, men vet ni vad? Det blir tråkigt i längden. Faktiskt.
Vilken himla tur jag har att min kära vän Julia är ledig idag då. Cätchiiiiing!
Inväntar henne så ska vi fixa en smarrig lunch - pannkakor och nutella! Cätchiiiiing!

Tunisien in pictures part: ONE

Dagar i bilder. Bilder som ger minnen. Här har ni dag 1, lördagen den 18/9-10. Ni kan läsa om den här.

Alla bilder ovan - Arlanda. Spända, förväntansfulla, glada och hungriga.

Bilderna ovan - ombord på flygplanet. 4 timmar & 20 mins flygtur med skratt, kortspel och glada miner.

Bilderna ovan - inne och ute på Djerba airport

Bilderna ovan - rundvandring och posering vid poolen + första drinken

Ingenting går de vägar man vill att de ska gå

Jag bara stirrade upp i taket, lät vattnet rinna och skölja av min kropp. Lät musiken flöda ur högtalarna och försökte sortera mina känslor. Musiken drog med mig och jag lät det hända. Ibland behöver man stunder för sig själv, exakt sådär.

Fortfarande hemma och tycker synd om mig själv, Andra Avenyn och soffan är ungefär min dag.
Ska fortsätta pyssla om mig själv, ska måla lite naglar och annat nödvändigt. Fortsättningen ikväll är tv och soffan, knåpar nog ihop ett bildinlägg part one från Tunisien också. Sköt om er.

Jag och Julia - en dag vid havet, juli

I så olika delar av livet

Kom på verklighetens problem och vet inte riktigt hur jag ska bete mig.
Bilden framkallar härliga känslor.
Idag är jag hemma, sjuk och tycker synd om mig själv. Betat av det ena efter de Andra Avenyn avsnittet. Finns inte så mycket mer jag kan roa mig med.
Nu ska jag skriva klart en svenska rapport innan Greys Anatomy.

Vissa människor dömmer, andra gör precis som dom vill

Skola, tränat och pluggat. Nu ska jag strax hem till Erika för att kika Desperate. Tjing.

Det är målet vi strävar efter, det är de som ger oss viljan

En måndagmorgon där jag är tidsoptimist mot bussarna. Som alltid.
Och efter lunch var det tandläkarn, i princip mitt andra hem. Fyfan va jag längtar till resultatet och operationen i vår! Mötte upp Julia på stan, sprang in och köpte en rakhyvel - jag har näst intill hunnit börja odla päls vid dehär laget. Och fyndade dessa axeldekorationer nedan från Vero Moda - ynka 36 riksdaler för de båda på rea. Vilket klipp.
Dags för käk och en snabbis med plugg, för sen åka in till en friskis pass med Josse, med mig som chaufför.

En kväll en kall söndag

Ledsen för inlägg utan kärlek och nedlagd tid. Men så får det va nu.
Prommenad med Erika. Älskar sånt. Det var fint.
Gårdagen med Sofia var underbar, efterlängtad tid med henne. Alldeles för längesen, och fyfan va jag skrattade!
Nu intar jag min engelska novell igen. Suck.

Är det dehär som kallas livet, det vi lever i nu?

Övningskörde hem från Sofia och nu ska jag skriva novell. Intressant. Orkar inte.

Suddigummit

En härligt spårad kväll hos Sofia. Vet inte om jag behöver gå in på några detaljer?
Tänker inta en sovplats här inatt iaf.
Godnatt, eller snart iaf .

Shutter Island

Fredagsmys hos Fia med henne, Julia och Anna. En mycket fin kväll. Gott att äta, film, skratt och underbara tjejer. En perfekt och välbehövlig kväll. Jag och Anna sov kvar och jag kom nyss hem. En slapp morgon i Fias soffa med Andra Avenyn. Åh härligt.
Nu inväntar jag Josse. Vi hörs senare!

Besvikelse

En riktigt oproffisionell frisör. En mycket besviken Linnea.

Autum must haves

Små godsaker från Monki, Hm, Lindex & Åhlens

Cumpleaños feliz

Äntligen är dedär jävla spanskaprovet avklarat. Skönt.
Fick håltimme och tog mig hem till Josse nån timme som passande nog också hade håltimme. Pratar, äter och umgås. Trevligt. Man får alldeles för lite tid med sina vänner i vardagen. Sorgligt egentligen.
Hemma har jag tagit mig en power nap som drogs ut till 2 timmar. Välbehövligt.
Kvällen fortföljer med plugg och tvtittande. Inget speciellt intressant.

Och ett stort grattis till min älskade lillebror Viktor som fyller 15 idag!

fortsätter på samma spår

Pang! Nu är säsong 1 av Andra Avenyn avklarad.

Mitt Afrika

Bättre sent än aldrig berättar jag om min resa till Tunisien 18-25/9-10. Det var jag, min mamma, mina 2 bröder Viktor och Gustav, mammas kille Peter, hans son Elias och min kära vän Erika.
Jag börjar med att berätta allt i korta drag, för att i några senare inlägg visa er bilderna.

Alla barn på Arlanda - redo att resa iväg!

lördagen runt halv 11 om jag minns rätt, for vi ner mot Arlanda, förväntansfulla och glada. Fulla av glädje. Efter 4 ½ timmas flygresa landar vi på kontinenten där lejon och kameler lever. I Afrika. På en ö utanför Tunisien. Djerba. Tar oss ner med buss till Hotel El Muradi Djerba Menzel runt 9 tiden. Kolsvart och värmechock. Får i oss en middag och utforskar området i nattensmörker. Första prommenaden på stranden. Första drinken.
Jag och Erika fick vår egna bungalow. N4. Riktigt stort, 3 våningar och alleldes perfekt.

Söndag kliver vi upp och tar in alla nya intryck - denna gång i dagsljus och klarblå himmel. Äter en god hotellfrukost och tar oss ner mot stranden och sen vidare mot poolen. Tänk att vi faktiskt var utomlands. Vi fick aldrig riktigt in det i våra huvuden. Och All inclusive. Konstant fanns det något att hämta i mat- eller drickväg. Vi struntade konstant i alla tankar om en snygg bikikropp - här skulle njutas!
Efter några timmar i solen tog vi, dvs hela gänget, en taxi in till en marknad i staden Houmt Souk. Så otroligt mysigt och facinerande. Och som svensk flicka och blond kan man snacka om uppmärksamhet. Ganska kul faktiskt. Och jag tycker om dedär, att traska runt på en marknad och kika. Få leka lite tuff och pruta för fulla muggar. Och några härliga klipp gjorde jag allt. Innan middagen - födelsedagsfirande av Elias i efterskott.
Personalen på hotellet showade på kvällen och roade oss turister. Uppskattat. Senare unnade Erika och jas oss en varsin drink till vårat balkonghäng. Fantastiskt.

Måndag gav oss ännu en dag i solen. Hav varvat med pool. Alla vi såkallade barn tog oss en tur på en bananbåt. Ruskigt kul. Dock skar mina bikinitrosor in i stjärten och bar hud mot bananen = förbannat halt. Jag kämpade mig kvar som en idiot för jag gled runt åt alla håll. Vi fick flyga i 4 gånger. Nöjda miner efteråt.
På eftermiddagen åkte vi fyrhjuling. Jag körde med Erika bakpå. Runt bland byar och det tunisiska landskapet. Så otroligt facinerande. Jag blev riktigt berörd. Fick se hur dom levde, fick möta människorna. Se palmerna och ökenliknande landskapet. Så olikt vår värld. Plus att jag älskar att köra motordrivna saker.
Middagsbuffé till kvällsmat och show nere på terrassen. Erika och jag tog oss ett besök på discot, inget att hänga i granen direkt.

Tisdag gav oss molningt väder och en förmiddag vid några supermarkets. En lunch på hotellet. En resturang med grillad mat nere vid havet. En taxi till staden Midoun, vilket var som öns centrum. Denna gång var det till en början bara vi tjejer som vandrade runt, för att senare på dagen ansluta oss till killarna. En försäljare slår mig då jag vägrar köpa hans smycken och, njuter av stämningen och fyndar lite här och var.
Middagsbuffé och show ute på terrassen som vanligt. Tar oss en drink i värmen. Leker livsnjutare. Får otroligt med uppmärksamhet och blir uppraggade av en servitris. Vi skrattar och pratar oss till söms.

Onsdag gav oss återigen en dag på stranden och vid poolen. Införskaffar oss en volleboll. Spenderar mycket tid vid nätet i poolen. Hamnar mitt i en vattenpolo som lagkapten trots att jag aldrig spelat förr. Det var riktigt kul.
Smakar bläckfisk. Intressant, men inte riktigt min smak. Precis som förr kollar vi på showen på kvällen och dansar med i klubbdansen. Erika och jag unnar oss några drinkar på kvällen och spelar in lite " Mitt liv som arab", som förmodligen aldrig kommer visas för allmänheten inom internetvärlden. Synd. För det är något enastående. Eller?

Torsdag bjöd även den på strand och poolhäng. Pressa i hopp om att ändra nyans på vår svennebanan hud. Ännu mer tid vid volleybollen och en del snorkling. Det gör mig facinerad. Att få se ett liv under ytan. En helt annan värld. Eftermiddagsaktiviteten i form av ridtur på kameler. Afrika känsla. Erika och jag på samma morrande kamel. Red längs vägar, ute i vattnet, till The blue lagun. Tillsammans med hästar och en hund. Ledarna berättar att dom sett krokodiler i vattnet. Otroligt lugnande, tack. Det kändes som man reste tillbaka i tiden. Ute i ökenliknandelandskap, med palmer och kameler längs vägarna. Existerar det? Tydligen. Jag blev rörd.
Kvällen bjöd på en härlig middag, show och mycket dans. H. En dans efter showen. Pardans, latinoinspirerat. Då var jag glad. Discot på kvällen. Bättre denna gång.

Fredag, sista hela dagen. En sorglig känsla, men vi njöt. Badade, solade och umgicks. Lunch nere vid restaurangen vid vattnet med grillen. Katter som springar runt benen. Smakar på en ruggigt äcklig, hårig fisk
Badar, spelar volleboll och blir ännu en gång lagkapten i vattenpolon. Pratar och skrattar, finner det mer spännande, lockande.
Provar på aerobics, det börjar regna. Äter sista kvällsmåltiden med grilladbuffé. Varken jag eller Erika mår speciellt bra. All inclusive blir alldeles för överväldigande. Bänkar oss vid showen, provar på Tunisisk dans, dansar hand i hand. Kollar showen och dansar lationpardans igen. Umgås och är spontant. Tillbringar min kväll på discot. Har väldigt kul. Somnar gott.

Lördag, skapar en speciell sådan. Ett depåstopp. Packar ihop resväskorna och går ner till stranden. Erika och jag pressar extra hårt, vill bli brun. Vill njuta. Badar, knäpper undervattensbilder och förstår inte riktigt att tiden gått så fort.
Tiden rinner iväg, skyndar upp, duschar och byter om. Tar ett sista hejdå. Vill inte därifrån. En lång och tröttsam flygresa, en lång, mörk och tröttsam bilresa. Men jag gillar att åka långt. Gillar känslan. Ganska avslappnande och vill inte riktigt kliva av när jag är framme. Är på hemmaplan, men tankarna och förståndet har inte riktigt landat än, det tar lång tid. Vill inte vara hemma.

Hela gänget, f.v: Gustav, Elias, Erika, Peter, jag, Viktor & mamma.

Ön Djerba var fin, lugn och otroligt avkopplande. En riktigt fin semester Ö.
Turismen och de otroliga hotellen möter Djerbabornas normala liv. Tvärs över gatan ser man kontrasten. Fantastiskt. Och människorna. Helt underbara. Trevliga, glada och varma. Otroligt fint, de borde vi ta efter här i Sverige.
Denhär resan kommer jag aldrig glömma. Den var fantastisk. Tack vare sällskapet, tack vare upplevelserna, tack vare landet. Tack vare H. Och att få för första gången åka med en kompis var otroligt kul. Tack Erika, jag hade det fantastiskt, tack för en underbar resa!
Och jag blev helt fäst i landet, i landskapet, i Djerba, i Afrika. Just att ver var Afrika var en speciellt känsla. Till Afrika - dit ska jag igen!

Nu vet jag var du står

Huvudet bara snurrar av all spanska. Fokus där och blogg åt sidan. Utlovar ett första Tunisien-inlägg senare ikväll. Går strax till Konsum och hämtar ut ett paket från HM, spännande.

We all fall apart and make mistakes

Tog mig en välförtjänt stund i soffan efter skolan - ett par avsnitt av Andra Avenyn + lite kladdkaka och godis. Då var jag nöjd.

Dags för plugg igen. Det är mycket nu. Otroligt händelserika dagar. Mmm.
Skippar träning p.g.a. mitt knä och jag & minsta bror är ensam hemma ikväll så vi myser till det med pizza.
Någon som vet var man anmäler sig till Biggest loser 2011 måntro?
Skämt å sido, på fredag ryker en del av håret. Funderar på en lång page och är sugen på att färga det ljusbrunt, men vet inte riktigt, någon som har en liten idé kanske?

When you look into my eyes

Riktigt grå och blåsig måndag. Det närmar sig vinter, och damn va jag saknar sommar och värme. Jag skulle hellre vilja ha en asstor varag jävla finne rakt i fejset än vinter. Okej, kryddade lite, men i princip.
Och ett plus i kanten är att jag haltade mig igenom skolans korridorer idag eftersom jag körde på en ordentlig vurpa i lördags och slog i knät rejält. Lyckat. Känner livskraften och ironin flöda.
Varvat plugg, AA, övningskörning och bakade en ordentlig, stor, kladdig, alldeles underbar kladdkaka! Det är tusen gånger bättre än vintern det.

Söndagkväll

Kombinerade plugg med bad. Peelade kroppen, ansiktsmask och sådant nödvändigt.
Jag ska avsluta söndagskvällen med godis och Andra Avenyn. Perfekt avslutning.

Jag och Erika på Arlanda

Ja, i detta tillstånd

Haft finbesök fredag-söndag och därför var inte bloggen prio nummer ett i helgen. Bara busat och myst med 2 underbara ungar. Perfekt.
Blev en snabb-akut visit till stan med Julia och lunch på Max. Fin tjej. Fin mat.
Och vet ni vad, nu har jag en hel drös med plugg att ta tag i. Lockande.
Och en tragisk nyhet, det snöade i Gävle i fredags. Tragiskt.

En eftermiddag i lekparken - lördag

Jag letar i bland flydda dar, av alla minnen som finns kvar

Känner mig inte riktigt hel, men vet heller inte vad som fattas.
En skoldag som gick relativt snabbt, och en enorm håltimme med lunch på stan med tjejerna.
Inhandalde b.la. nagellacket "Graffiti nails" och torrschampoo som jag tänkte pröva.  Hoppas på att det kan bli min räddare i nöden.
Plugg och städning av rummet står på schemat - imorgon får jag fin besök av min favorit ungar! Och tänk då på att jag städa det kliniskt rent i söndags, och de behövs igen. I'm good.

Såhär såg det ut sist Emma var på besök 5/8:

Så kan det gå, när inte haspen är på!

Vad hände lixom? Caaaaaatciiiiiing, you got bloggraped!

Klicka på bilden.

Huvudvärk och en öm käke. Så förbannat less dehär nu. Plugg, träning och sen Greys. Ungefär desamma som gårdagen.

Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig

Jag vet, färglösa och händelselösa inlägg, men mycket mer energi på bloggen har jag inte.
Fick gå hem tidigare för att plugga idag - vilket jag verkligen ska ta tag i nu. På riktigt. Behöver styra upp mitt livte smått kaotiska liv.
Träning och de desperata hemmafruarna senare ikväll, får se om vi hörs nå mer idag.

Edit: Jag har börjat på ett Tunisien-inlägg. Ska redigera lite bilder och så, men behöver mer tid jsut nu.

Rising girl

Direkt efter skolan trampade jag in på cykeln med Josse till stan, ett planerat friskis jumpa pass klockan 6 blev ändrat till 7. Timmen däremellan hann jag fynda en stickad tröja på Vilas rea. Inte illa.
Nu ska ja krypa upp i soffan, kika lite på tv och hitta nåt gott att äta.

Sovmorgon

Sovmorgon - snacka om helig stund. Drar mig mot skolan om sisådär en timme, tjing.

Allt för längesen

Jag vaknade halv 3 (?!). Snacka om att halva dagen är borta. Nu tar jag mig hem till far för lite födelsedagsfirande. Grattis älskade du!

Lördagsmys

Solsidan, lite gott och en fin vän. Det gjorde min lördagskväll. Solsidan - klockrent underbart. Mitt i prick på min humor.
Strax ska jag falla in i min skönhetssömn med ett avsnitt av AA. Godnatt.

I am not a robot

Resväskan är uppackad och rummet kliniskt rent. I princip iallafall. Skönt. Blev en snabb dejt med Jullan och nu ska jag glo på The city och börja knåpa ihop ett Tunisien inlägg.
Lördagsmys med Erika är kvällens planer. En lugn och skön helg.

Gubben i lådan

Legat förslappad i sängen framför andra avenyn. En lugn och skön morgon, precis vad jag behövde. Nu ska jag ta tag i atombomben som har sprängts i mitt rum. Hörs senare.

Min ängel

Var hon inte världens vackraste?

We stand here today

Höstrusk och huvudvärk. Långdragen skoldag med ett besök inne i city med A efter skolan. Världens underbaraste tjej. Inhandlat present till far och fått ett glatt överraskande samtal. Kvällens planer är mys för hela slanten med världens bästa Julia!

Vår sista dans

Tror jag avlider. Det kryper i kroppen. Ordentligt. Jag måste skriva av mig.
Vet inte vad det är med idag. Kan grina utan någon egentlig anledning. Eller egentligen allt. Jag vet inget.
Musikterapi och sorterar tankar. Känner mig tom i huvudet, samtidigt så full. Mest förvirrad. Vill tillbaka till det problemfria paradiset. Just nu vill jag ha dig nära.
Och jag vill strypa matte B. Jag behöver sova. Godnatt.

1/10-10

Ungefär såhär såg första halvan av min fredagskväll ut

Can't stop love

Idag är en sån dag då jag vill härifrån och tillbaka. Idag är en sån dag då jag inte nöjer mig med det jag har. Japp, idag är det en sån dag.

Övningskört med pappa och nu tänker jag sätta in hela min själ och hjärtat i pluggandet. Eller nästan iallafall, men ni förstår budskapet - jag lämnar bloggen och försöker intala mig att plugga. En powerwalk senare ikväll hade jag även försökt hinna med. Hörs.

Bjuder på några höstbilder från förra året med Sofia. Jag tycker iallafall det är ganska vackert ute nu.

Som vi vill

Säsongspremiär på Greys Anatomy. Pang! Min onsdagskväll är räddad.

Let's runaway and don't ever look back

Lite smågrå dag. Trött och omitiverad, allt känns tungt och onödigt. Tur man har fina vänner.
En sväng på stan med Hjelte efter skolan. Unnade oss gott och fick sällskap av Julia på slutet.
Nu ska jag lyssna igenom Hoffmaestros nya album och käka för att sen dra på träning.
Slänger ut en bild av dessa godingar som jag lyckades haffa i fredags inne på Scorett. Saker som dessa gör hösten lite finare.

Längesen

Ett litet besök av Erika, kollade lite bilder och återupplivade minnen från Tunisien.
En timmes träning och nu är jag som ett litet barn på julafton. För de desperata hemmafruarna är tillbaka. Och som jag har längtat!

Just the way you are

Plockar jag ihop det känns det som jag stänger av någonting jag inte vill lämna bakom mig. Därför låter jag det vara, precis som det är ett tag till.

Kanelbullens dag

Dagen i ära tillägnar vi åt kanelbullen. Vitsen med detta förstår jag egentligen inte, förutom att företagen tjänar mer pengar och vi lite småfeta svenskar unnar oss en bulle med gott samvete. Jag sätter mig själv i kaegorin "lite småfet svensk" och trycker i mig en kanelbulle strax, med all rätt till gott samvete.

Fick igår en kommentar om att jag ska lägga ut ett inlägg om resan, och jag lovar, jag ska knåpa ihop minst 1 denna vecka. Så fort tiden räcker till. Håll ut.

Kan förövrigt tillägga, inte helt överraskande, att jag fortfarande inte riktigt har landat i vardagen och i tankarna befinner mig i Afrika och Tunisien. Att jag så sinnessjukt gärna vill tillbaka till den underbara resan och att jag är så fruktansvärt less på Sverige för tillfället. Så mycket mer har jag väl inte att berätta idag. Tack och hej.

Samson

En söndagskväll. Lugn och fin. Övningskört och kikar Andra Avenyn, min drog. Och tänker lite på livet.
Känns som jag har brottom, är påväg någonstans. Trots att jag ska vara kvar. Godnatt

Somewhere in brooklyn

Fredagens bravader började som sagt hos Wille med härliga människor, fortsatte i Sätra och sen in till stan. Inte som planerat, men vi kör en repris i bättre verison en annan kväll.

Lördag ägnade jag åt en 3½ timmars fika på Coffé house med Linnea Axelsson. Mycket att berätta. Mycket att dela med oss av. Underbar tjej.
Kvällen slutade hos Lundahl med henne Sofia och Erika. Kändes som år och dar sen. Mycket trevligt.

Imorse sov jag ut. Ordentligt. Tog mig en prommenad med Julia och diskuterade våra liv. Även där, en underbar tjej. Jorå, dagarna rullar på och jag har haft en fin helg.

Linnea och mig, Stockholm 17/6-10

Klackarna i taket

Kort skoldag och en eftermiddag på stan med Anna. Underbar tjej. Några härliga fynd. Lyckad eftermiddag.
Nu startar jag spotify, börjar göra mig iordning och satsar på en lika lyckad kväll. Vi drar oss hem till Wille för sen vidare ut på galej. Vi hörs!