Åka tåg

Tack för denna gången Gävle, på återseende. Jag kommer sakna dig.
Nu: på tåget mot Göteborg, strax framme och en hel helg med Annie väntas, så pepp!

Vidare

Hängde i solstolen på förmiddagen, första ordentliga semesteravslappning. Den varade i 1,5 timme. I princip dom första solstrålarna också.
Eftermiddagen rullade på. Kapade av barret en bra bit och sen gick på en ansiktsbehandling. Snacka om ta-hand-om-mig-själv-eftermiddag. Fortsatte med bio med brorsorna - 22 jump street. Finally. Så bra!
Nu ska här packas, dags att dra vidare på sista etappen på denna semester. Tåget går runt 06 imorgonbitti, så dags att börja packa. Vi hörs!

Story of my life

Idag har jag haft en jäkligt bra dag igen!
Började med en massa ärenden med Jullan. Ikea, Owe Jansson, ÖB. Bara en massa mysiga ställen med en mysig vän.
Sen drog vi med mima två bröder och fader iväg och körde Go-Cart. Jag krossade allt motstånd såklart. Eller nåt åt det håller iallafall.

Mötte upp Emma för en promenad och en åktur i lekparken och avslutade sen med kvällshäng i min soffa med Christoffer.

Det är sånnahär stunder man vänjer sig så snabbt med att vara hemma igen och inte riktigt vill lämna, när man får spendera tiden med så himla fina vänner som finns mig så nära hjärtat. Gud blir alldeles varm av tanken på att jag har dessa i mitt liv. Tack och godnatt.

Vänner

Just nu rullar dagarna på i en himla fart. Igår mötte jag upp Cornelia för en runda på stan och lunch på Buddys (deras kycklingfilé<3) så jävla kul att få hänga igen!

Drog mig sen hem till Malin där hon och Jasmina var. 2 vänner, vin, ost, kex & ananas. Kan de bli annat än bra? FAn vad jag har fina vänner, som jag tyvärr träffar för sällan pga att vi bor i olika länder.

En sån bra dag, med fina vänner. Tack.

Nu nu ska jag iväg ut på en biltur med Julia. Några ärenden ska bockas av, vi hörs!

All of me

7e resan hittils, på 1,5 veckas semester... Bara 2 kvar. De är ett flängande hit och dit, men jag har fan fått en fantastisk semester tackvare det också. Älskar trots allt att åka tåg, men just nu skulle jag uppskatta soffan hemma lite mer.

Dedär skulle publicerats för ca 5 timmar sen..
Hur som, dagen har varit superfin! det har varit Emma, Stina och jag hela dagen. Vi har bakat kladdkaka & chokladbollar. Sen hoppade vi studsmatta med bikini i regnet, sprang in, drack varmchoklad, åt det vi bakad, stoppade fötterna i fotbad och kollade på filmen Frost. Så mysig dag! Mina prinsessor!
Nu är jag hemma i Gävle igen, spenderar kvällen hos pappa. Just nu: filmhäng i soffan! Vi hörs!

Sleep

Sömnen har vi glömt bort den senaste tiden, det är så jäkla mycket jag vill hinna med när jag väl är hemma på semester. Ungefär såhär har mitt liv sett ut den senaste tiden.. Vart jag än får 3 sekunder att andas somnar jag. När jag åker bil, nu när jag kollat film med Emma och Stina, och förmldligen snart här på tåget påväg hem från Ljusdal mot Gävle igen.

Studenten

Den 13e juni blev lillebror stor. Han tog studenten och var finare än någonsin. Och jag stoltare än någonsin. Han knep ett stipendium också, värt att fira lite extra. Tänk att min lillebror vuxit upp till en sån fantastisk människa. Det känns i hjärtat av kärlek. Grattis till studenten!

Kajsa, jag och Julia drack vin medans Viktor drog iväg på flakåkning. Körde på en utgång och slutade på akuten då Kajsa fick sig en flygtur i bussen och slog huvudet. Så det kan gå, skratt och oro, men slutet gott allting gott.

Det senaste

Den senaste veckan har tiden bara såringar iväg. Jag har hängt på bryggan med fina, fina Emma. Sånt bra häng!

Sen en har jag hängt med brorsan i London. Det var ett par ruggigt bra dagar. Vi levde som 2 äkta turister.

Sen har årets bästa högtid passerat - midsommar. Det firades med en bästa vän, en bekant och sen typ 40 för mig okända människor på en gård på landet, någonstans i svergie. En riktigt bra midsommar!

en bakisdag i en bil påväg hem, middag med jullan hos mig med min familj och kvällshäng med Julia i en bil ute vid havet. Drog ett stort misstag bara - behöll musiken på via aux-sladden med avstängd bil = inget batteri när vi skulle åka hem sent på kvällen. Fick ragga upp ett par grabbar som var nere vid vattnet och badade/bastade. Tur dom hjälpte oss 2 totalt okunniga tjejer. Ibland känner man sig så typiskt stereotypiskt kvinnlig. Nästan skrämmande. Men vi kom hem tillslut.

Jullan som sovsällis och tåget upp mot Ljusdal på söndagsmorgonen. Nu ligger jag här, mellan Emma och Stina. Dags att säga godnatt snart.

Semester

Jag har en grym vecka bakom mig, men en slitsam sådan. Kroppen är trött, så idag tog jag tåget upp till Ljusdal och släkten. Spenderat den med pizzakäk och kusinbarnsmys. Emma, Stina och Vilma. Kramar och lek, även en film under filten i soffan. Så himla mysigt!

Vänner

Igår var det en fullspäckad dag. Började med en PW på 1,2 mil med Anna, fortsatte sen med lunch, en runda på stan och en ost & kex-date med Julia Sjölund, för att sen byta ut henne mot häng hemma hos Axelsson med henne och en stund hennes pojkvän. Fan snacka om härligt fullproppad dag. Så mycket fina vänner och så fruktansvärt mycket vad jag saknar dom!
Nu sitter jag och Viktor på tåget ner mot Arlanda - Dags för ett par dagar i London. Vi hörs!
Den enda av mina 3 dejter jag fick en bild på - Jullan!

Studenten

Kan man vara stoltare än mig just nu?

Soulmate

Igår sov jag till 17.20 (!!!!) snacka om sömnbrist..
Fick toppen sällskap när jag vaknade av Frasse som vi var hundvakt till.

Sen uppgraderade jag sällskapet ännu en nivå och spenderade lördagskvällen med världens absolut bästa vän - Julia.
Fan vad jag hade saknat henne. Obegripligt mycket.
Så skönt att ha henne nära igen, om så bara för någon vecka.

Nu ligger jag här i hennes soffa, med chips&dipp-rester till frukost. Har man semester så har man.

Livets senaste ögonblick

Bloggen har hamnat i glömska. Men den senaste tiden i livet har jag spenderat med en massa jobb, som vanligt.
Solen har skinit så det har blivit parkhäng med vänner

Tjejkväll med Tildas lillesyrra på besök

Tjejkväll med skitsnack och ögonbrynsfärgning

Det har bjudits på finväder, så vi har badat

Labyrint var på besök i Oslo och självklart skulle vi inte missa deras konsert! Helt sjukt grymma!

Balkonghäng i massor
Powerwalks

En tur till Ikea
Suttit på jobbet och gråtit över att inte kunna få se min fina lillebror på balen
Varit på förmodligen den största personalfesten jag någonsin kommer att gå på. 8500 Rema 1000 anställda från hela Norge. Dom hade hyrt holmenkollen och bjöd på en fagsfestival. Mat & dryck i obegränsad mängd, artister och framträdanden, Bully-riding, fotbollsmatch, kokkekamp och strålande sol. Snacka om en grym dag!
Kvällen fortsatte med 3-rätters i Telenor arena. Massa artister & uppträdanden, alkohol och dans på borden. Sjukt grym kväll med kollegorna som avslutades med efterfest hemma hos mig fram till 07.30 på morgonen.

Snabbast i stan

Ungefär såhär såg de ut på slutet av kvällen. Grym fest!

Sen har vi badat lite mer

Och färgat ännumer ögonbryn/fransar
Och åkt hem till Sverige för 2,5 veckas semester.
Livet är gött ibland alltså!