En resa till Stockholm

Stockholmsresan var underbar! Tack mamma, för en kanon julklapp, jag älskar dig.

Tog ett morgontåg ner mot staden med mor, som givetvis var försenat, men lyckades komma med på ett tidigare tåg.
Strosade runt och mötte sen upp Ida och Ingmari (Kusin och moster). Blev shopping och senare möta upp min morbror och hans tjej för kinabuffe. Finns det nå godare?
Tog sen tunnelbanan till Globen och Bounce som började kl.8. Det var helt outstanding! Det gå inte att förklara, men dom är helt enkelt grymma! (Mer om det i ett annat inlägg senare).
Efter en föreställning på 2½ timme åkte vi åter tillbaka till hotellet (Scandic sergel plaza). En kvällsdrink och sen däcka i sängen. Stockholmslivet tar hårt på en.

På lördagen sken vårsolen för det mesta och jag såg tillochmed folk i shorts och korta kjolar med bara ben under. Stockholmare slutar aldrig att förvåna. En efterängtad hotellfrukost i magen och jag mötte upp Josse på stationen som kom ner för att göra mis sällskap. (Måste erkänna att jag kände mig som en stockholmare, när jag gick där ensam mot stationen för att möta upp någon. Gillade känslan). Införskaffade mig en del i klädesväg som jag lägger in bilder på senare.
Hemma i Gävle (runt 8) anslöt sig Sofia för en filmkväll hos Josse.
Helgen i Stockholm var extremtvälbehövlig och underbar, tack! Och jag älskar hela staden i sig, pulsen, stämningen. Men jag tror man uppskattar det mer om man inte är upp i det konstant.
Och snacka om arbetsskadad - när jag kommer in i hotell rummet kollar jag genast hur dom städat och vad dom missat. Haha, jag är hopplös.


Ingmari, mamma och Ida utanför resturang Pong

Ida och jag i globen - Jag vet att du älskar mig nu.

Oslagbara, Übercoola Bounce

I loungen på Scandig sergel plaza kvällstid

Drink

Ida och Ingmari

Josse och jag

Josse och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0