Kroppsideal och perfektion

Första dagen på veckan, flöt på bra tycker jag.
Allmän härlig känsla för att jag vet att mamma har gått och bokat resa till Tunisien i höst. Så hilma efterlängtat. Vi får återkomma till det i ett annat inlägg.
Nu bör jag börja plugga så jag blir klar till filmen "13 snart 30" ikväll klockan 9.

Jag börjar bli orolig för mig själv. Idag och igår har jag ätit som en häst. Helt sjukt. Tröck i mig en rejäl frukost som i vanliga fall brukar bestå av en eller två mackor. Sen en stor portion lunch i skolan (vi hade sovmorgon så inte speciellt lång tid mellan dessa måltider). När jag kom hem tröck jag i mig ännu en stor portion mat och nu sitter jag här igen, med en mage som kurrar.
Börjar ana symtom för fettma, snälla någon anmäl mig till biggest loser innan det är försent!
Nej så långt ska det väl ändå inte gå. Men egentligen, vad skulle det vara för fara med lite mer fett på kroppen. Personligen tycker jag det är betydligt snyggare med folk med lite kurvor än dom som är pinnsmala,
men ändå sitter jag här och påverkas och bryr mig om vikten och jag vet att en simning på idrotten kommer vankandes om någon vecka.
Tankarna i skallen är " Träna, träna, är nyttigare, träna". Men samtidigt som jag stannar upp en sekund och tänker till. Varför? Vad spelar det för roll?
Dagens ideal av hur en perfekt kropp borde vara borde inte finnas. Hur många människor skulle då inte må bättre och ha bättre självförtroende? Och tro mig, ni vill inte se ut som dom där pinnsmala modellerna på catwalken, för det är inte fint. Att det idealet, kan påverka så många, inklusive mig, är helt sjukt. 
Det bästa är att älska mig själv som jag är, men samtidigt ska man kanske inte behöva bara nöja sig med hur kroppen är. För man kan komma till en punkt där man mår bättre och är hälsosammare. Då är det okej att sträva efter det, bara det inte går gör långt. Men ingen är perfekt, thats it!
 Men äta nyttugare och träna mer, det ska jag, för förra veckan var nytårslöftet som bortblåst, och så fort mitt ben är bra igen ska jag återgå till min träning och förhoppningsvis ett gymkort på friskis.
Det är inte så att jag inte älskar mig själv, eller min kropp. Jag har ändå ganska bra självskänsla, men en liiiten frörändring inför beach-10 är ändå ett mål.
Blev en riktigt lång text, men jag tvingar er inte att läsa.



Bjussar på 2 såkallade "toabilder" på Anna, Fia, Jasmina och mig.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

ÄT ÄT OCH ÄT! Äta är gott och jag tänker inte sluta med det för att killar tycker att smala tjejer är snyggare. Dom är snyggare... MY ASS!

Ät så länge det är på en hälsosam nivå :D

2010-02-01 @ 19:56:30
URL: http://kakij.wordpress.com
Postat av: catta

håller med, fett ska det va! palla vara pinnsmal! :D

2010-02-01 @ 20:30:04
URL: http://cattalundgrens.blogg.se/
Postat av: Pöllä

Du har en perfekt kropp, sluta oroa dig kvinna! du kommer vara snyggast på fjärran.

2010-02-01 @ 22:37:12
URL: http://annaaahhp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0