Like it or leave it

Why to judge?
Varför ska människor vara så hilma bra på att döma? Att tro att dom vet hur en viss människa funkar utan att ens känna den, genom att bara möta dens blick eller se den en enda gång.
Okej, I'm not a sweet angel my self och dömer nog människor ganska fort, men jag skulle tro att det ligger i människans natur. Första intrycket ger ganska mycket faktiskt, men det kanske inte alls överränsstämmer med personens verkliga jag?
Men så fort man dömt, efter det första ögonkastet och bestämt sig för hur man tror människan är, är det svårt att sen ändra sin åsikt, om motsatsen visas.
Men varför? Okej, en åsikt måste skapas, men varför döma åt den sämre sidan och tro si eller så om en person, som man egentligen inte vet någonting om. Lär känna den istället, sen kan du döma!
Alla är vanliga människor, precis som du och jag, och är värda en chans.
Och som sagt, jag är nog inte bättre själv. Not living as I learn..
Men bli bättre, och försöka, det kan jag.

Kommentarer
Postat av: erika edorsson

yee right linnea ;D haha ! <3 hoooostcarro

2010-01-20 @ 21:57:23
URL: http://erikastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0