Dalarna över dagen

Igår drog jag och Josse till Dalarna vid halv 5 på eftermiddagen. Hon och jag i en bil med gamla, härliga nostalgilåtar från våran danspartner-period. Hennes föräldrar åkte en egen bil, som vi mötte upp i Tellberg där vi åt en macka och sen agerade jag chaufför vidare till Dalhalla. Jag fick vara stand-in till Jacob, Josses lillebror som icke ville följa med. Man tackar och bockar. Ett regnigt Dalhalla bjöd på en fantastisk konsert med Salem Al Fakir och gästartisterna Oskar Linnros och September. Behöver nog inte ens nämna att Oskar gjorde mig extra nöjd. En fantastisk och mäktig konsert. Och Salem, hur söt är inte han?! Snacka om att bjuda på sig själv i mellansnacket och samt att han är ett musikaliskt geni. September är genialisk och Oskar är bara fantastisk på alla sätt och vis. En riktigt fin kväll med familjen Hjelte helt enkelt.
Konserten slutade runt 11 då vi drog oss tillbaka till Tellberg för att lämna av Laila och Roland, för att sedan åter bege oss mot Gävle, samma sak nu, med nostalgilåtar i högtalarna. Vi sjöng och njöt, trots mörkret och regnet. Sen somnade vi gott i mammas dubbelsäng.

Kommentarer
Postat av: josse

en helt tokbra kväll, tack för att du följde med!! :) pusssss

2011-08-07 @ 19:07:31
URL: http://jhjelte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0