Reality or dream

Svävade iväg ganska långt idag på geografilektionen med Julia. Och där fick jag en som förstod mig. Hon började öppna sig om hennes natts dröm. En sådan jag fått flera gånger tidigare. Dom drömmarna som man minns så fruktansvärt starkt och som känns i hela kroppen när man vaknar. Dom som får en att känna "Fuck my life", precis som Julia uttryckte sig imorse, när man vaknar.
Kändisen som man plötsligt tror man känner efter en natts dröm, kan vara rätt otippad. Men efter nattens paradis tror man nästintill ärligt att man träffat personen i fråga, att den vet att jag existerar, och allt är perfekt. Nej mer än perfekt.  Så perfekt i jämförelse att all ananas i världen inte skulle kunna klå den (Ni som känner mig vet min stora passion för ananas, så då är drömmen bra!). Känn en gnutta ironi där.
Personligen har en återkommande figur varit Justin Bieber den senaste tiden, och jag är fortfarande stensäker på att vi känner varandra, att vi festade tillsammans på Slick och att jag ett tag agerat hans livvakt/flickvän/psykologiska-rådgivare-åt-hans-sjuka-fans.
Drömmen blir starkare än verkligheten helt plötsligt. I may be wierd, men vet ni, nu vet jag åtminstone att Julia är precis likadan.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Hahahahaha du skrivet alltid allt så himla roligt!! Ja jag blev så jävla glad att du förstod!!

2011-12-08 @ 00:03:34
URL: http://juliasjolund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0