Snart julafton

Jag vet att klockan redan slagit julafton, men jag räknar det ändå inte som det. Trots att jag må hata julen och bara känner en enorm ångest ska jag försöka göra det bästa av det. Och tro mig, en gång i tiden älskade jag denhär tiden. Årets finaste tid. Men alla har vi olika förutsättningar och för mig har julen förvandlats till en enormt jobbig tid, som plågar mig mer och mer för varje dag som är en dag närmare den 24. Den 22 och idag 23e blev lite smått kaotiska, precis som väntat. Av olika anledningar. Men ikväll har vi gjort de vi kunnat här hemma för att skapa en fin och fridfull jul. Känner dock att min sjukdom faktiskt bromsar till det ännu mer. Tanken var att vi skulle ta oss upp till släkten i Ljusdal idag, men vi blev hemma eftersom ja inte är frisk. Vi satsar på att ta oss iväg imorrnbitti istället. Och vet ni, jag ska verkligen försöka se det fina i julen iår, göra det bästa av det. Lyckas inte jag finna de sanna julkänslorba, då får jag iallafall få omges av människor som älskar mig och som jag älskar lika mycket tillbaka. Nu ska jag sova. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0