KRIS

En praktikdag på KRIS här i Gävle med Mimmi, Cornelia och Lukas. 
Det står för Kriminellas Revanch I Samhället och jag blir så sjukt inspirerad och facinerad av dessa människor. Jag var lika betagen efter föreläsningen jag var på för någon vecka sen som jag är nu. Och grabbarna som hänger där är hur härliga människor som helst! Jag skulle utan tvekan kunna vara där och umgås och ta del av deras erfarenheter. 
Man har sånna fördomar om människor som dom, som egentligen är som du och jag. En kille där hade varit frigiven i 4 veckor. Hade jag mött han på stan och han berättat det hade jag nog gått därifrån, lite smått rädd. Men där inne i lokalen, får man se en helt annan bild. Han var hur trevlig och härlig som helst, med hopp om att livet äntligen har vänt, tack vare hjälpen från KRIS. Människorna där vill verkligen förändras och är hur godhjärtade som helst! Jag skulle utan tvekan vilja komma i kontakt med dom igen på något sätt. Dom visar att det finns en chans att faktiskt förändras och deras positiva anda därinne går inte att sätta ord på!
Innan visste jag egentligen inte speciellt mycket om KRIS och deras arbete, men nu är jag riktigt imponerad. Jag tycker alla borde få veta mer om dom och deras arbete. Jag lovar, ni kommer bli facinerad!

Vi kom dit till halv 10 och hängde nere i deras källarlokal. Pratade och umgicks, fick se en och annan film om deras arbete. Tyvärr skulle dom flesta iväg på olika ärenden och vi fick sluta ganska tidigt. Både jag och mina kompanjoner hade hellre stannat kvar. Då kanske ni förstår hur härliga dessa människor va och hur berörd man blir av deras livshistorier?
Lunchade på Polhem och tänker nu powernapa på soffan framför svensson svensson. Vi hörs!


Klicka på bilden för att komma till deras hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0