En helt annan nivå

Blev en hemma dag igen då jag vaknade med huvudvärk, as ont i hals och huvud. Kröp ner och somnade om. Så hur jag jag spenderat denna dag? Ärligt. Jag vet inte. Den sprang förbi. Jo en stund nu på eftermiddagen har jag pratat om framtiden med mamma. Vi kollade balklänningar och pratade om mitt liv efter gymnasiet.

Jag har inte bestämt mig vad jag vill göra, men jag vet att jag ska utomlands och bort härifrån ett tag. Vi kikade lite på kurser och arbeten som reseledare, livet som au pair (Jag har tillochmed beställt broschyrer och bokat in ett info-möte), eller ska jag dra till norge och jobba ett tag? Det är så mycket jag vill. Men faktum är att dom senaste veckorna har jag funderat väldigt mycket på detdär.
Det började då jag en dag för nån vecka sen beställde hem broschyrerna. Fan, jag har ju hela livet framför mig, ett helt okänt liv. Man tror liksom att dethär är livet, det man lever i nu. Man inser inte att det kommer att förändras och hända så himla mycket mer. Och jag är taggad, men lite rädd. Men mest taggad.
Inte helt fel att spendera sin sjuka dag såhär, precis som jag gjorde i Spanien.
En vilostund i skuggan med världens vackraste utsikt, glasshäng i värmen, balkonghäng och film med snacks. Allt detta med min bästa vän. Där har ni en sjuk-dag i världsklass.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Apropå livet efter studenten så har jag en plan! Inte bara en plan heller för den delen...Tell u later! Puss min bästa

2011-11-09 @ 19:52:17
URL: http://neaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0