Hjärtat sitter utanpå, slår inte som de brukar slå

Idag är en såndär dag då det känns lite extra i hjärtat, saknaden är större och man tänker lite för mycket. 
 
Jag fick ett samtal från Anna i Australien, både hon och jag började gråta. Jag såg en bild på min bror, jag började gråta. Jag fick ett sms från min morbror, det kändes extra starkt i hjärtat. Jag skypade med mamma, det kändes extra mycket i hjärtat. Jag har kollat på bilder från stunder som gjort mig lycklig, jag började gråta. Jag skypade med Julia, det kändes extra mycket i hjärtat. Jag hörde en låt, som påminde mig om mormor, jag började gråta. Jag insåg att det var första december, jag började gråta. Catta gav mig en extremt bra kram, jag började gråta ännu mer.
Att sakna någon eller något är bland det jobbigaste som finns i livet. Att det kan göra så fysiskt ont i hjärtat att känna saknad. Idag är en sån dag. Då det gör sådär fysiskt ont i hjärtat. Då det är lite skörare än alla andra dagar. Då jag saknar alla jag bryr mig om sådär extra, extra mycket. 
 
 
 
En sån jävla lycklig stund i livet. En bild som idag fick mig att gråta. 
 
Hela sommaren var bara så jävla bra. Livet var snällt och glatt mot mig. Jag var lugn och tillfreds med allt. Problemen som förföljt mig i flera år, dom fanns fortfarande där, men såren var inte lika upprivna som dom annars brukar vara. Det var liksom en lugn period.
Och denna kvällen. Det var augusti. Axelsson, min bästa vän hade kommit hem efter en månad utomlands. Vi firade hennes hemkomst med grymma tjejer. Jag älskade livet. Dansade med mina vänner på Slick. Sommarvädret var på topp. Jag fick somna bredvid honom. Han som fick mig att må så jävla bra. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är efter att man har känt den där riktiga saknaden som uppskattelsen, kärleken och omtänksamheten blir ännu större när man återigen träffas. För det där fina som du hade i somras kommer finnas kvar när du kommer hem <3

2012-12-02 @ 04:07:53
URL: http://annaaahhp.blogg.se
Postat av: Anonym

Älskar dig!!!!

2012-12-02 @ 21:47:23
URL: http://neaaxelsson.blogg.se
Postat av: Moa

KRAM LINNEA! <3

2012-12-03 @ 15:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0