jobb och personalfest

Det var ett tag sen sist, torsdags va? 
Mitt liv har bestått av jobb mest de senaste dagarna. I fredags jobbade jag 12-15.30 på Rema och sen 16.00-22.30 på Deli. Min första stängning själv och tackar världens bästa Catta som kom och hjälpte mig. Min klippa! 
Hade sen öppning 07.45-14.30, även då klev Catta upp för att hjälpa mig. Alltså hur bra är inte hon då? Så jävla guld värt! Det är så sjukt mycket att göra under en öppning och en stängning, så står man där själv. Och samtidigt har kunde konstant typ. Tycker inte riktigt om det, man har inte ens någon lunchrast eftersom man jobbar själv.. Lär tänka på dehär lite. 
På kvällen vankades de personalfest med Rema. Världens bästa Rema. Tacomiddag hos Knut (chefen). Han bjöd på shots hej villt. Sen kan ni kanske räkna ut resten? på 26,5h hade jag jobbat 3 jobbpass, alltså ungefär strax över 17h, då tål man inte så mycket alkohol. Men fan så kul vi hade, har jag nämt de, att jag älskar Rema-gänget?
Lyckades tappa bort körkortet samt mobilbatteriet... Och nycklarna har jag tappat bort tidigare i veckan, de går bra nu. 
Söndag va en slö-dag. Så jävla trött. Min enda lediga dag den veckan.Åt en grandiosa pizza och gjorde inte många knop. Det första riktiga bråket kom i lilla Oslo-familjen här också, men
de låg liksom i luften. Men nu är de uträtt och de känns bättre. 
 
Idag, måndag. jobbat 8-16 på Rema. Ont i ryggen och lite trött, men hade haft en riktigt bra dag ändå. Och en sjuk sak som hände var att när jag kommer hem är ingen hemma, så jag är utelåst. Beslutar mig då för att gå runt lite här bland lägenheterna, på tredje våningen bestämmer jag mig spontant för att plinga på, chansa att fråga om dom sett mitt leg eller mobilbatteri. 2 svenska killar öppnar och säger att dom inte sett de, men så tittar dom bredvid sin dörr, på en liten hylla. Där ligger det. Asså mobilbatteriet. Hur sjukt? Jag bor alltså på sjätte våningen och de finns typ 20 möjliga dörrar att plinga på, så prickar jag rätt. Smack! 
Nu äre bara hemnyckeln och körkortet som saknas.. 
 
Att beropå ingenting har jag mått skitilla idag och knappt ätit något, känns sådär. Funderar på någon film nu och faktiskt krypa ner och få lite extra sömn. Tror jag behöver de och jag börjar inte förrän 12 imorgon! 
Vi hörs!
 
 
Trött och sliten på Deli
Rema-gänget. Trivs som tusan! 4 svennar och resten norrbaggar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0