Julklappsjakt

Idag var jag ledig. Den första vardagen sedan jag började jobba som jag var fri. Kändes konstigt, men idag var det verkligen skönt. 
Men sen jag kom hit har jag aldrig riktigt lyckats sova ut. När jag har en liten sovmorgon vaknar jag alltid tidigt. Inatt vaknade jag efter 6 timmars sömn. Förmodligen är det för att vi inte riktigt kan dra för fönstrerna, så de blir så jävla ljus i rummet. 
Hur jag löste de imorse? Stoppade in öronpropparna i öronen och knöt ett par tights runt huvudet och för ögonen. Fick nån timme till sömn iallafall. 
 
Tog de hur lugnt som helst på dan. Duschade, rådfrågade lite på telefonen med min päron och tog sen beslutet att säga upp mig från Deli. Har velat mycket fram och tillbaka där, men tillslut togs beslutet. Och det känns rätt. Men jag jobbar kvar där december ut. Tänker inte gå in så mycket på varför här och nu, men det passade mig inte helt enkelt. För mycket press, oro och stress. Så nu ska jag satsa på att få några fler timmar i veckan på Rema istället. 
 
På kvällen drog jag mig ut på julklappsjakt. Ensam. I Oslo. Eller inte ensam, ungeför 98573489589234678932 norrmän var ute också.
Faktum är att jag tycker det är rätt skönt att gå på stan ensam. Hittade nästan alla klapparna, bara 1 kvar till minsta lillebrorsan. Så nu har jag slagit in alla och känner mig nöjd. Älskar att fixa julklappar. Speciell känsla. 
Och som jag nämnt tidigare, älskar att gallerian har öppet till 22 (Nu i december till 24.00 tillochmed). Hur kul som helst att schoppa på kvällen ju! 
Nu inväntar jag Catta, sen läggdags. Imorgon väntas dubbeljobb! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0