14e februari

Igår kväll samlades vi single-ladies (jag, Axelsson, Sabah, Martina, Fia, Julia, Mimmi, Conne & Alex) + Sanna ett tag hemma hos Jullan. Tacogratäng, chokladtårta, film, tjejmys och en massa snacks. Vi åt som hästar och mådde bra. Fan vad jag trivdes. Somnade gjorde vi nångång när klockan började närma sig 3 och var härligt sega imorse då vi skulle mot skolan. En "Ja må ho leva" sång fick vi till också för vår kära Mimmi som ansluter sig till mig och ligan där vi 19-åringar spelar. 

Alla hjärtans dag. Här sitter jag, singel och mår hur bra som helst över det. Varför gå runt och känna sig forever alone för? Det förstår jag verkligen inte. Ingen har ju sagt att man mår bättre av att ha ett förhållande (Nej, tolka inte fel, jag har inget emot det). Men sen, varför skulle man inte kunna må bra som singel?
Jag har inget agg mot alla hjärtans dag alls, bara det att jag inte riktigt förstår hysterin över det hela. Man är inte kärare den dagen, sexet är inte bättre och chokladen är inte godare. Och alla singlar där ute, hur många statusar såg man inte på FB/Twitter osv där dom beklagade sig över hur ensamma dom var? Jag tycker synd om er. Och man är heller inte mer ensam bara för att det är den 14e februari än vad man är den 13e.
- Nej ett knep för affärerna att tjäna pengar och i samband med det mår så fruktansvärt många dåligt över det. Samma sak är det med mor- och farsdag. Tänk så många som fäller tårar den dagen istället för att känna glädje. Jag är lite emot allt sånt där. Ett bra tillfälle att visa kärlek, men känn inte pressen som så många verkar göra. Egentligen ska man alltid uppskatta dom man älskar.
Dom som vill får gärna ta tillfället i akt att pussa på sin kära lite extra. Men jag tycker kärleken på alla hjärtans dag lika väl kan vara till sig själv, sina vänner, familj eller andra i ens omgivning. Där har vi nåt som många tolkar det fel på, enligt mig.
Så när folk då frågar mig om jag tycker det är jobbigt med alla hjärtans dag? Om det är jobbigt när dom pratar om vad dom ska göra med sin pojkvän? Svaret är ett stort nej. Har aldrig mått dåligt den dagen och förstår inte varför jag skulle. Jag, som singel, kände ingen som helst känsla av ensamhet. Jag fick ha en underbar tjejkväll med tjejer jag verkligen tycker om.
All the single ladies, live, love, laugh. Ni kan det lika mycket som dom kära personerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0