Tystnaden som uppstår

Tystnaden som uppstår när Fia inte fattar. Den har blivit en standard i mina umgängeskretsar.

Det är så att en mycket kär vän till mig har ett numera väldigt välkänt uttryck hon tar till när hon inte förstår. Jag tror det är för att hon vill förtydliga för oss att hon inte förstår så hon ska få en vidare förklaring. För de må jag då säga, att det uttrycket gör verkligen rätt för sin sak. För man ser tydligt att hon inte förstår. Bra där Fia, att du gör så att vi förstår att du inte förstår. Förstår ni vad jag menar? Om inte, här är minen!
Jag förstår att ni nu funderar om hon inte har alla hästar hemma. Eller att hon är lite bakom flötet. Eller om hon är född i farstun helt enkelt.
MEN nu kan jag härmed berätta för er som sitter och grubblar på detta. SÅ ÄR ICKE FALLET! Hon är en mycket inteligent och fin vän till mig. Smartare än många andra faktiskt. Bara det att hon gillar att roa oss andra då vi får oss ett gott skratt, samt att hon vill visa på ett tydligt sätt hon inte förstår vad vi snackar om. Mycket smart tycker jag, för då slipper man säga VA?! hela tiden och verka dryg.
Under den senaste tiden har jag och mina vänner snappat upp idén om denna geniala min. Här är våra försök till att likna mästaren:
Fia försöker lära mig hur man gör. Hon hälsar även att hon nu på tisdagskvällar tänker börja med kurser hemma hos sig. 450kr/termin.
Sen har hon även en otroligt spektakulär min efter den föregående. Ni vet, den som kommer NÄR hon förstår:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0