Identitet

Igår när jag gick hem från jobbet kom jag på mig själv med att gå och le likt ett stort fån. Livet är inte så pjåkigt ändå. Det känns så kul att vara här och leva ett liv på egen hand. Och igår kände jag verkligen att jag fick en identitet här i Oslo. Folk börjar veta vem man är, man är någon liksom.
Jag har superfina kollegor. Jag pratade och skrattade med tjejen på jobbet hela dan. Och de känns så kul att man börjar lära känna folk här. Att osloborna vet vem man är.
Sen svängde jag in på mitt andra jobb, Rema, påväg hem från Deli. Skulle handla fil och direkt när jag kliver innanför dörrarna ropar mina kollegor där "Hej Linnéa". Dom frågade hur de gått på Deli osv.
Känns lite konstigt att man blir så glad över det, men här har man liksom inte varit någon innan. Man har äntligen fått en plats här i samhället. Man har fått en identitet, lite så kan man beskriva det.

Att man börjar komma in i livet här och börjat jobba känns otroligt bra. Hoppas de fortsätter lika, om inte bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0