Jobba i Oslo

Det känns så skönt att äntligen ha 2 jobb. Det var de som var de osäkra när man åkte hit. Men Oslo har definitivt levererat. Det är alltså 2 deltidsjobb som jag ska försöka pussla ihop.
 
Rema 1000, matbutiken jag nu fått jobb på, var det första stället jag lämnade mitt cv på. Butikschefen hade sen ringt samma vecka fick jag reda på lite senare, men som ni kanske minns hade jag en massa problem med mitt simkort då, så jag kunde inte ta emot något samtal. 
Men när jag var in och handlade mat där i tisdags, i princip glömt bort att jag ens lämnat cv där, så kommer butikschefen fram till mig och säger att han har försökt ringa mig. Jag förklarar då mitt problem med telefonen och han säger att han har en deltidsstjänst ledig ifall jag är intresserad. Självklart svarade jag. Han säger att han hör av sig.
Idag skickade han ett sms, ungefär samtidigt som jag åter gick in där för att handla. Då kommer han fram till mig och frågar om jag vill ha jobbet. Jag tackade glatt och nu har jag mitt andra jobb. Känns super!
Såhär hade de definitivt inte fungerat i lilla Gävle...
 
Sen arbetar jag även på Deli de Luca, Café/kiosk inne i gallerian Oslo City. Även där lämnade jag in mitt cv första dagen och fick intervju på fredagen samma vecka. Jag har mitt första arbetspass där på lördag och jag är spänd och förväntansfull!
 
Jag har även varit på en arbetsintervju för Adicio, ett försäljningsjobb där man står på ex Oslo city och försöker sälja saker som elabonnemang. Han ringde häromdan och sa att han var jätteintresserad av mig och frågade om jag fortfarande var intreserad av jobbet. Men jag tackade redan där nej, just för att det kändes så osäkert kring lönen då det endast var provision och ingen fast lön. Det kändes helt enkelt för osäkert. Han sa att jag kunde återkomma till våren ifall jag fortfarande var intresserad. Så vi får se hur det blir, för då har man kanske hunnit tjäna ihop lite pengar så man vågar chansa. För det finns riktigt stora möjligheter till bra med cash där!
 
 
Det är så himla kul att det händer grejer och framförallt på jobbfronten. För jag åkte ju faktiskt hit för att jobba!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är lite annat än hur det funkar i Sverige. :)
Grattis till jobbet :)

2012-12-20 @ 12:07:28
URL: http://www.jobbainorge.se/soka-jobb.html
Postat av: Johanna

Hej!
Hittade din blogg när jag sökte på Adicio. Läste att du jobbat där, vad tyckte du? :) berätta gärna lite!
Jag vet inte om svaret kommer till min mejl, hade varit super om du skrev till mejlen! :)

2013-10-16 @ 13:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0