Oslo

Som ni märker rullar livet på här borta. Jag saknar personerna man har i sitt liv i Gävle, men jag trivs verkligen jättebra här också. Men Gävle kommer alltid att vara hemma, lite närmare hjärtat liksom.

Men Oslo, du jobbar dig starkt framåt! Så mycket glada leenden och nya ansikten, sånt älskar jag! Alla svenskar liksom älskar varandra här. Och norrmännen har jag bara ett positivt intryck av hittils, vad det gäller bemötande.
Och jag älskar att ingen vet vem man är. Att man får vara sig själv, utan att personen man träffar har ens historia i sitt minne. Att man liksom är blank. Sånt ger mig ny energi! Att få träffa nya människor. Och Oslo, du har gett mig ett bra intryck.

Men en sak jag tänkt på är att Oslo liksom är ganska kallt. Mysigt, men ändå kallt. Jämför man med Stockholm är det så mycket varmare känsla där. Mjukare kanter, varmare färger. Stockholm liksom omfamnar en mer än vad Oslo gör. Men ändå känner man sig välkommen här. Det är så skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0