Things that stop you dreaming

Tänkte bara skriva ihop lite från de veckor jag missade. Från 22/3. Fredagen då, alltså all alone här i läggan eftersom alla roomiesarna åkt hem till Sverige. Jobbade kvällspass och städade lägenheten. Lördagen var det öppning med Oscar. Både lite kaos och flyt. Bra sällskap iallafall.
Annie & Felicia mötte sen upp mig på jobbet för handling. Sen styrde vi ihop en tacomiddag och en ordentlig drinkkväll hos mig med oss, Frida, Bea och Linnea. Det blandades drinkar hejvilt och gled sen iväg till Ish. Dansade till stängning och fan vilken kväll. Kan inte anant än skratta åt vilken ordentlig dunderdrunk vi alla drog på oss. Dagen efter låg vi och skrev i en gemensam fb-konversation. Fan va jag garvade. De ena galna efter de andra. Den ena bilden efter den andra. Totalt urspårad, men ack så rolig kväll!
 
Dock mindre kul att möta nya chefen på söndagsförmiddagen. Personalmöte och han skakar hand med mig och säger " Jaha, och du va ut igår ser ja". Bra första intryck. 
Bakishäng deluxe med Bea. Pizza, godis, chirre&dirre. Hon slaggade kvar och jag blir sen inringd på jobb på måndagsmorgonen kl. 06.45, när jag egentligen skulle börjat 14.30. Drar mig upp, springer till jobbet utan dusch eller frukost i magen och hjälper Oscar öppna butiken. 
Kvällshänget blev Frida & Mathilda som gled över för lite skitsnack. 
Jobbar även tisdag och tar sen trikken hem till Bea för kvällshäng, pannkakor och övernattning. Jobb även onsdag och på torsdagen packade jag mina väskor och tog flyget hem till Sverige över påsken!
 
Man uppskattar dessa stunder man får själv i lägenheten, även om jag inte tillbringat så mycket tid själv kanske. Men en sak är då säker, jag skulle aldrig kunna bo själv. Alldeles för sällskapsjuk för det. Tacka vet jag mänsklig kontakt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0