Two worlds

Hej igen! Har varit lite frånvarande, mest för att huvud och kropp haft annat att tänka på. 
I lördags slutade jag på jobbet 23.00, men stägningarna tar mycket längre tid nu, så kom inte därifrån förrän vid 23.45. 
För att liva upp lördagskvällen en aning gick jag och Oscar ut och tog en öl på en närliggande pub. Pladdrade snabbt bort 1,5h innan ögonlocken blev riktigt tunga. Det blev ju en riktigt bra lördagskväll tillslut. Riktigt bra kille dedär. Trött och förskyld i hopp om att få sova kommer jag hem till lägenheten där grabbarna tydligen hade fest. Charmen med roomielivet. Ett fyllesamtal från Erik och Lundvall hemma i Gävle fick mig att skratta lite också. Sen somnade jag gott. 
 
Söndagen var det jag och sängen. Äntligen. Efter att ha jobbat med feber i typ 2 dagar och dunderförkyld resten kände jag mig värd det. Lite webbtv med Catta osv. Sen tog jag t-banan till Majorstuen, mötte upp Annie & Bea och inhandlade tacos och annat gott. Blev en riktigt bra södagskväll med 2 saknade vänner. Tacokväll som urartade i matkrig och en massa skratt!
Jag har ställt in mig så rejält på livet här, så när jag åkte hem ett par dagar till Gävle så saknade jag faktskt personerna och livet här i Oslo. Tur jag har funnit så jäkla bra människor i mitt liv här borta!
 
Sjukt dehär. Hur man anpassar sig ändå. Sist när jag åkte hem till Gävle över jul kändes det verkligen som om jag kom hem. Men denna gången var det som om jag var på semester och sen när jag kom tillbaka hit till Oslo, då kom jag hem. Och roomielivet, att leva lite simpelt, tättinpå 3 andra personer. Jag gillar det, även om det ibland är krävande.
 
Hur som, sov kvar hos dom och tog mig hem på morgonen. Sjukanmälde mig idag. Kände att jag behövde det. Slet på förra veckan, men måste låta kroppen få chansen att bli frisk. La en ansiktsmask, fotbad, kollade webbtv och städade lägenheten. Skön dag, men snacka om att jag blir rastlös. 
Film med lilla Oslo-familjen och nu läggdags. Godnatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0