Imorgon kommer aldrig bli som igår

Vi kör ett sånthär aslångt inlägg nu, bara för att inte utelämna nåt. 
Söndagskvällen, den 28/7 fick jag ett litet mental break-down och grät för allt. Tog en kvällsprommis och mös sen med Mathilda på vår lilla "altan" framför dörren. Natten är känslosam och vacker ibland. Denna kvällen var de precis så. 
 
Måndag morgon, runt 07 gick tåget mot några veckors semester. Mot Sverige och Gävle. Kvällen spenderades endast hemma med mamma och brorsorna. God mat på altanen och kvalitetstid. Älskar fan dom. Grät av lycka när jag fick krama om dom. 
 
Tisdag satte jag mig på nästa tåg. Tog med mig minsta brorsan upp till släkten i Ljusdal över en natt. Mös med mina små prinsessor och fick äntligen mysa med lilla Wilma också. Mitt kusinbarn, nu 11 månader gammal, som jag inte sett sen hon var 1 vecka. Sånt man missar när man bor i ett annat land.
Åt kinamat på restaurang, badade, dök och sjöng med till idolen Sean banan på allsången. Mina två små kärlekar, Emma & Stina, va ont det gör att inte träffa dom lika ofta.
 
 
Onsdag, kom hem vid 8 och Mimmi drog snabbt med mig till Söderhielmska för en öl. Eller två. Och nån drink. Riktigt go kväll blev det iallafall. Kändes rätt skumt att vandra omkring på Gävles gator igen dock. Men man känner sig ändå alltid hemma. För en stund känns det som om jag aldrig ens åkt över huvudtaget. Fast när man stannar upp och tänker till, så förstår man ändå. Gävle är alltid desamma. Fina, fina, trygga Gävle. Men Oslo, don't you worry.
 
Torsdag och det blev ett kärt återseende med Julia Sjölund. Det är sånna stunder man saknar Gävle igen. Eller dom nära och kära rättare sagt. Körde på ett till återseende. En sväng till tandläkaren, mitt andra hem känns de som. En sista kontroll efter allt. Sen körde jag och Jullan på en middag ute, Libanesen på hörnet bjöd på nya och spännande mat. Riktigt gott faktiskt och goaste sällskapet. 
Avslutade med film och massa gott hos Natta, med dom 2 plus Maja. Gött! Somnade sen fint med Jullis som sovsällis!
 
Fredag, solen sken och bryggan var given. Jullan och jag drog med oss Viktor och la oss där nån timme. Den bryggan. Den bryggan. Några hundra meter ifrån mitt hus. Bästa platsen jag vet. Blir så jävla lugn där. 
Och jag har fortfarande inte förstått att Viktor har blivit så stor. Min lilla lillebror. Han är mer som en kompis nu. Lilla Viktor. 
Drog till systemet (!!!!) (Har fortfarande inte vant mig eftersom ja inte bott här som 20-åring) och fixade sen oss inför kvällen. Förfest hos mig och en riktigt go kväll med gött sällskap. De kom runt 20 personer och det skålades på för fulla muggar. Ruggigt bra kväll ute i sommarvärmen innan vi drog in på Slick och dansade till stägning. Slick, stället där man spenderat x-antal fyllor. De är alltid sig likt. Slick är fan svårslaget alltså! Första krogenkvällen med brorsan också. Det är faktiskt nämnvärt!
 
 
Lördag, seg som tusan, men det var bara att ladda om för att möta upp Mimmi och sen ta oss in till stan hos Sanna. Förfest igen, på hennes soliga balkong. Och sen väntades kvällens höjdpunkt, Furuvik bjöd ju på bra musik som fan i form av Maskinen. Och jävlar va dom levererade! Fan alltså! Nöjda som fan drog vi oss tillbaka till förfesten för att sen dra vidare till Slick. Denna gången var de nästan för mycket folk, men vi hade kul ändå. Avslutade med Langos och Mimmi som sovsällskap. 
 
 
Söndag, bakishäng deluxe. Julia Andersson kom förbi och vi gjorde inte mycket mer än att ligga på gräsmattan. Jag fyllde upp en gummibåt och lät den agera pool. Man tager vad man haver. Riktigt gött häng iallafall! 
Mot kvällen bjöds de på middag av Julias familj i hennes stuga. Det och ett kvällsdopp. En riktigt bra söndag!
Tog sen ut ett varsitt täcke och satt ute på altanen hos mig långt in på natten. Fina vän!
 
 
Måndag, stranden med Julia och ett kärt återseende av Fia. Fick träffa hennes dööösöööta hundvalp och nya lya. Shit va mina vänner skapar sig nya, fina liv här hemma. Även här, stunder som dessa, då önskar man att avståndet var lite mindre. 
Körde sen all in på en Fia-Linnea kväll. Köpte hem max och satt ute på altanen och snackade skit i flera timmar. Fia, min pärla. 
 
 
Tisdag. För första gången sen jag kom hem tog jag det lugnt en morgon. Ensam. Herrejävlar va skönt det var. När man liksom bott med 5 andra personer på 56 kvm, då behöver man lite andrum. Första dagen jag kom hem hit bad jag mamma, halv gråtandes, att låsa in mig på rummet i minst 1 vecka och inte låta mig träffa en enda människa. Ungefär så skönt var det att få komma hem ett tag. Det har bara varit för mycket i livet den senaste tiden, då behövs andrum. Slog på en film och somnade på soffan, strax efter att jag vaknat. Vaknade inte förrän vid 4 och mot eftermiddagen kom Julia, Merima och Mimmi förbi. Grillade, åt kladdkaka & jordgubbar och hade filmkväll. Merima och Julia blev kvällens nattgäster. En riktigt fin tisdag det med. 
 
Onsdag: Mötte upp Fia och Erika på stan. Gjorde lite ärenden och gled runt på stan. Kära, lilla Gävle. På kvällen drog jag mig in till stan igen för käk på stan med Anna. Min lilla pulla, fan va ja saknat henne. Fick se hennes nya hem och bara ta igen av missade stunder. Go kväll. Sen chockade jag nog alla, främst mig själv genom att ta en ensam kväll. La mig och kollade på HIMYM och försökte slappna av och njuta av ensamheten. Jag har alltid varit jävligt sällskapsjuk och lite rädd för ensamheten och ännu värre har det blivit efter att man bott trångt mde roomiesar i Oslo. Hade en aning panik och hindrade mig själv från att ringa någon X-antal gånger. 
 
Torsdagsmorgonen var det tvärt om istället. Då njöt jag som fan av ensamheten. Ville inte träffa någon. Alls. Snacka om totalvändning. Men fan så jag behövde den tystnaden. Sen kom viktor över för lite HIMYM-häng, och fan va jag vill ha säsong 9 nu!! 
Sen drog jag med mig både Viktor och Gustav in till stan och bjöd dom på bio. Lite syskon-tid. Jag har lite ångest för att jag flyttat ifrån dom faktiskt. Men de är gött att få se dom igen nu. Dom valde, och en aning skeptisk var jag nog allt. Men vet ni, Pacific Rim slog över mina förväntningar. Den va riktigt bra faktiskt! 
Sen körde jag och Gustav på lite mys med chips framför Modern Family. Älskade bröder. 
Nu: Valde att köra på en ensam kväll igen. Bara för att jag behöver det. Denna gången är det lugnare. Det är inte grejen att jag är rädd att vara ensam hemma. Inte alls. Det är mer paniken jag får av ensamheten bara. Men nu är det skönt. Tänkte somna framför Modern Family. Godnatt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0