Låt oss sitta ner och tänka, blicka tillbaka och andas en stund. Allt för hjärtats lugn

I måndags tog jag som sagt en pw med Fille. Kollade in deras nya lägenhet, käkade en middag på en uterservering, tog en öl och traskade sen vidare till Oscars nya jobb för att hälsa på och se hur dom hade det där. 
 
Tisdag, gick ut en sväng med Tilda, tog en smoothie osv. Sen kom Fille, Frida, Linnea och Johanna över. Mycket tjejsnack och häng på takterrassen. 
 
Onsdag, chillade med Tilda och Frida med frulle framför tvn, sen drog vi ut till Ikea för att inhandla lite nytt. Vi ska fräscha upp lyan lite, tillsammans med alla förändringar som sker nu. Mublerade om lite gjorde vi också. Skönt med lite nytt när allt ändå förändras i livet. En ny start. Sen kom Fille och Linnea över för popcorn och Idol. 
 
Torsdag, Tog mig ut på lite ärenden och jobbade sen 16-23 på Deli. Första gången sedan i januari jag jobbade där. Men konstigt nog fanns rutinerna kvar och de gick rätt så smärtfritt. Tilda och jag åt sen en pizza framför en film. Det var första dagen på en stor förändring här. Grabbarna som jag bott med sedan jag flyttade hit i november flyttade ut. Det känns som om någon dött i lägenheten, typ. Och Emma är på semester, så jag och Tilda har 1 vecka ensamma nu. Riktigt skönt!
 
Fredag, Varetelling på Deli som startade klockan 8. Blev kvar lite tidigare och var hemma vid halv 1. Tog en powernap och mötte sen upp Catta för en kaffe. Blev en lång kaffe, men de va riktigt skönt att ha en bra stund med henne igen. Mycket har förändras sedan vi flyttade hit tillsammans, men nu lägger vi de bakom oss. Det var en riktigt trevlig stund iallafall. Sen fixade jag kvällens middag tills Tilda kom hem vid 22.30. Film, godis och sambomys. Perfekt. 
 
Nu: Lördag och känslorna står åt alla håll. Det är mycket som händer och har hänt. Jag måste få ordning på allt innan jag kan vara lugn igen. Varför ska människokroppen vara såhär? Att den reagerar på så mycket? Och varför, varför ska ja vara en sån förnbannad grubblare. Skadar mer än vad de gör nytta ibland.
Ska snart dra mig mot Deli för ett pass på 15-23. Det är min lördagskväll. Hörs 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0