Julen

Sist vi hördes var i lördags, nästan en vecka sen. 
Jobbade lördag, söndag och måndag. Inte så mycket mer än så. Julstress och tacomiddag med Mimmi, Mathilda och Lars på söndagskvällen. 
Måndag jobbade jag 7-15, sen drog jag mig mot Gardermoen för att flyga hem till Sverige. 
Landade 8, då mamma & Gustav mötte upp mig på Arlanda. 
Sen har julhelgen bestått av familjekärlek. Åkte upp till Ljusdal och kusinerna på julafton. Mös, åt gott, kramade tomten och njöt så jävla mycket av att få vara hemma, omkring dom jag älskar. 
3 kusinbarn, Emma, Stina och Vilma. Kramades och gosades. 
Värker i hjärtat av lycka dom stunder man faktiskt får komma hem och känns detta.
Juldagen startade med julafton hos pappa, sen julafton hos mamma med hennes kille + son, en milkshake med Julia på Max över hennes rast, sen den givna utgången på kvällen. 
Drog med mig lillebrorsan hem till Mimmi där även Fia var. Skrattar och drack. Skönt med kvalitetstid med Viktor och Fia! 
Blev den klassiska utgången på Slick. Hade riktigt kul, med många kära ansikten på återseende. 
Den 26e bar det av hemåt till Oslo igen. Klockan 13 gick tåget, ca 2,5 dygn fick jag hemma, då jag var i Gävle 1,5 av dom i princip. En snabb jul-semester i svergie helt enkelt. 






















































Linnéa mötte upp mig när jag var tillbaka i Oslo. Köpte med oss hamburgare som vi tryckte i oss samtidigt som vi pladdrade bort någon timme. Sen somnade vi gott bredvid varandra. 

Idag, fredag. Jobbade 8-16 och har sen ägnat dagen åt mig själv. Städat, shoppat på mellandagsrean (tröstshoppat bl.a. För jag är totally alone här i Oslo, då roomiesarna kommer på söndag..) och skypat med Anna. Nu tackar jag för idag, imorgon väntas jobb! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0