Ett tolvslag, en kundvagn, bankmän och persiskhemmafest

Tåget gick vid 6 på morgonen på torsdagen den 27/12. Det var med tårar som jag kramade om mamma, Peter och mina bröder när jag klev på tåget. Det kändes som om jag flyttade på nytt. Att det kan göra så ont att lämna dom man tycker om. 
En lång tågresa och 9 timmar senare var jag framme i Oslo runt klockan 3, med mer packning än jag kunde bära. Bokstavligen. Tror de tog mig ca 30 min att ta mig ut från stationen. Okrydd. På och av tåget fick jag be några män om hjälp. Tur dom va starka. Taxi hem (trots 5 min gångväg) var ett givet alternativ. Fick sen som blodsprängda fläckar under huden på axeln efter väskan. Fint.
 
Hoppade direkt in på jobb, Deli 16.30-22.30. Trött som ett as då jag bara sovit någon timme de senaste dygnet. Catta mötte upp mig på jobbet. Jobbade även fredag och lördag. Samt varetelling (inventering) på Rema på söndagen, 11-19.30 och varetelling på Deli på måndagen, 07-12.30. (Var förövrigt mitt sista schemalagda pass på Deli, från och med nu är jag endast extraanställd där och blir inringd om det behövs. Ett beslut som känns skönt, samt att jag istället får heltid på Rema)
Fia, Sanna och Lina kom med tåget på söndagkväll. Finbesök från Gävle. Var så jäkla kul att få träffa mina tjejer igen! 
Internet dog under helgen, nyår kom. 2012 har passerat, med mycket tårar och skratt. 
Åt finmiddag i form av skagentoast, oxfilé och panacotta. Spelade kort och skrattade med kära vänner. Tog t-banan mot Majorstuen, hem till Andrea (en tjej jag festat med 2 gånger här i Oslo) där det var fest. Skålade in 12-slaget på en takterrass med massa folk och glada ansikten. Skapade bekantskap med Annie & Bea, två skithärliga tjejer från Göteborg.
Hamnade på en randomfest med dom. Ca 20 st överklassnorrmän - också vi. Var kanske hur kul som helst! Dansade och skrattade som aldrig förr! Spelade Linda Bengtzing och sjöng med dessa bankmän i kostym. Hur random?
Glider vidare, hoppar in via en balkong på en persisk fest. Står i deras vardagsrum och betraktar deras dans. Dom märker oss aldrig. Vi asgarvar. Drar med oss en av dessa bankmän, 29 år, på efterfest hos Annie och Bea. Jag sover kvar och somnar runt 6-7 på morgonen efter en sjukt kul nyårsnatt. 
 
Stannar kvar till ungefär 2 dagen efter. Skrattar åt nyårsnatten och tar mig hemåt. Bakishäng med mina tjejer. Godis, hemmagjord pizza och film. Bäst. 
Onsdagen spenderades på stan med Sanna, Fia och Lina. visade lite av Oslo och fick lite kvalitetstid med tjejerna. Jobbade till stängning och tog en välbehövlig pw med Fia efter jobbet. Som jag saknat den tjejen! Och våra pws. Världens bästa människa. Vi är så jäkla lika varandra hon och jag. Det är sånt som gör avståndet så jobbigt!
Torsdag och jobb. Tjejerna kom förbi för en hejdå-kram! Mina fina, fina tjejer. Tack för besöket!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0