Kalmar

Ett par dagar i Kalmar med Mathilda har passerat. Runt 11 på torsdagsförmiddagen hämtade bilen upp oss, med 3 andra okända personer i. Efter 8 timmars bilresa var vi framme. Middagen var serverad av Mathildas familj och fan så gott det var med en ordentlig grillad middag!
Fredagen tog vi en runda på stan, kikade på en mini-konsert av Dani M och hängde på Olearys resten av kvällen med Mathildas bror Stoffe och hans polare. Öl och gött sällskap. 
 
Solen sken på lördagen och vi drog oss till stranden med Stoffe och Tildas vän Martina. Slitna, men solen gör dagen lättare. Förfestade sen hos Tina och åkte till Borgholm slottsruin för Full moon party. Var riktigt, riktigt kul, dock ballade foten ur mot slutet, men vad gör de om 100 år?
Då Tilda drog vidare på andra äventyr åkte jag hem och slocknade rätt snabbt. Vaknade upp till ett helt tomt hus. Solen sken och jag satte mig på altanen med frukost i handen och badade i poolen. Var längesen jag njöt så¨rejält av ensamheten. Tror jag inte varit så ensam och avslappnad sen i november då jag flyttade till Norge. Grön gräsmatta, pool och tystnad. Fan så jag njöt! 
När Tilda kom hem käkade vi pizza och badade ännu mer. Sen åkte vi in till Borgholm igen för att köra en utekväll på Strand. Förfestade på gräsmattan med glada människor innan vi intog en helkväll inne på strand. Riktigt kul, dock slutade kvällen i ilska, men de är en annan historia. 
 
Måndagen slappades det bara vid poolen, innan bilen rullade hem igen, med samma personer. Var inte hemma i läggan förrän runt 1 på natten. Nöjda efter en riktigt fin helg i Kalmar. 
 
Tisdagen började med en sovmorgon och fortsatte med ett samtal om att komma till akuten. Åkte dit för att göra Oscar sällskap, som hade lyckats skada sig. Den fortsatta delen av dagen var mest att städa och göra om lite här. En av oss 6 som bott här har flyttat ut, så nu är vi endast 5. Passade då på att göra om i garderober osv. Frida var på besök, hängde en sväng med Oscar och kollade film med dom 2 roomiesar som just nu är hemma. En lugn och bra dag. 
 
Onsdag och hittils har det inte hänt ett skit. Tänkte hoppa in i duschen och ta tag i dagen. Eller ja, eftermiddagen. Hörs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0