Hela livet på en gång

Long time, no see. 
Det är ungefär 3 veckor av mitt liv som jag inte bloggade om, 3 händelserika veckor. För min egen skull tänkte jag köra ett blogginlägg i efterhand om dom dagarna. Det var april, det var lördag, det var utgång, "drink hos mig", mat på aker brygge och livet lekte. Bakishängde hos Annie & Bea, hade matkrig och skrattade hela kvällen. 
Tisdagen var det sista april. Vi drog ihop ett gäng, förfestade här. Tyvärr tog aldrig alkoholen riktigt, men en trevlig kväll blev. Gick all in med fuldansen och skrattade hela kvällen. Avslutade med Donkenkäk med Fille. 


 
 
 
1a maj var det tatueringsdax. Känns asbra, mer om den betydelsen senare. 
Sen hängdes det med Mathilda och Frida. 
 
2a maj, torsdag, jobbade 12-20, sen kom dagen med stort D. Efter 194 dagar isär mötte jag upp världens bästa vän Linnea Axelsson på tågstationen. Kramkalas och tårar, det var påriktigt som taget ur en film. Fan va jag längtat efter den dagen alltså. Att inte ha fått delat livet med den människan den senaste tiden har varit sjukt jobbigt. Vi har liksom inte ens kunnat skypa för internetet har krånglat mellan oss. Men äntligen! Den känslan. Kunde fan inte sluta le. Min andra halva. 
 
 
Fredagen 
Jobbade 12-20 och åkte sen med Axelsson till Friday's på Aker Brygge där vi mötte upp hennes brorsa + tjej. Asgod mat och trevligt sällskap. Bra fredag. 
 
Lördagen drog vi hem till Oscar på fest. Hattfest rättare sagt. Vi tog med oss pizzakartonger som hattar - pizza-hut. Kul ju!
Jag tog med mig Axelsson, Mathilda och Felicia. Blev en härlig kväll och det slutades med dans på Ish. Och somnade väldigt sent då alla i lyan stannade upp och snackade i flera timmar efter krogen. 

 
Söndagen - Solen sken och takterrassen var given. Jag, Axelsson, Mathilda, Catta, Felicia, Annie, Bea. Vitnamesisk mat och grymt bakishäng. Bra skit. 
 
 
Måndag, kaffe ute i solen med Axelsson och 8h jobb på det. Att försöka catcha upp 6 månader isär är inget man gör över en kaffe. Vi kommer nog aldrig lyckas berätta klart om våra liv.
 
Tisdag 7 maj, flyttkaos hemma och jobb. Mest det de kretsade kring i livet just då. 
Axelsson åkte hem igen. Men eftersom hon flyttade hit igen en vecka senare blev det inget jobbigt hejdå. Men fan så skönt det varit att få dela livet med denna kvinnan igen. Nu kändes det liksom som om vi aldrig varit ifrån varandra. Även om det är en lucka på ca ett halvår som vi typ inte vet nåt om varandra. Jo, det ytliga, men inte det personliga. Men det kommer så småningom.  
 
Onsdag 8 maj - flyttlådor överallt och dagen då familjen splittrades. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och saker och ting måste ändras. För allas bästa togs beslutet att Catta skulle flytta ut från oss här i lyan. Tråkigt att det ska behöva gå till en sån punkt, men i detta läge var det nog det bästa. Men det har varit en fin tid tillsammans, har mycket att tacka min roomie för. Men ibland visar det sig att man kanske bara ska vara kompisar och helt enkelt inte klarar av att bo med varandra. 
Men det var trots allt med Catta jag åkte hit, började mitt äventyr. Vi klarade oss igenom den första tiden tillsammans, tack. Men nu bor vi på varsit håll, men det kommer alltid vara en vän som finns i hjärtat. 
 
 
Torsdag 9 maj tatuerade sig Mathilda, samt så kom Ida, Tobias, Gustav, Emma och Stina. Så himla skönt att få krama om dom alla igen. Gustav såg jag sist i påskas, och Ljusdalsgänget såg jag senast i september. Mina skitungar. Grät några tårar även denna gången på stationen. 
 
Fredag spenderades ute på stan. Visade upp Oslo och busade med mina prinsessor. Gav Emma en present där hon fick välja vad hon ville i en butik, finare tjej får man ju leta efter!
 
 
Lördagen gick vi till aker brygge, men vädret svek så det blev en glass inne på Donken innan jag lära kila iväg på jobb. Kvällen blev det kvalitetstid med minsta brodern. Han valde film och snacks. Sånt som man värdesätter när man bor 9 timmar ifrån varandra. Älskade grabb! 
 
Söndagen stod reptilparken på schemat. Ormar runt halsen, ödlor, apor och sniglar i bur. Älskar sånt! Man blir som barn igen när man springer runt där med småtjejerna och tittar på djuren. På kvällen bakade vi muffins och tittade på film. Hitta Nemo - finns de en goare film eller? 
 
Måndag - De 5 besökarna for hem tidigt på morgonen och lyan blev tom igen. Jobbade 12-20 och på kvällen flyttade mina 3 nya roomisar in!! Mathilda, Emma och Axelsson, välkomna!
Detta känns verkligen asbra. 3 favoriter och stämningen är fan på topp. Roomielivet är fan charmigt ändå!
 
Tisdag & Onsdag jobbades det och planerades om hur vi skulle ha det i lyan. Det blir lite kaos när 3 personer flyttar in samtidigt. En sväng på stan med Annie & Bea hanns det också med. Men huvudet gick på högvarv och jag kände mig rätt ostabil. Det var även här som King Bratwurst föddes till liv. 
 
Torsdag, dagen före 17e maj. Jobbade 12-30, sen drog jag och Mathilda hem till Felicia & Carlotte på svenska föreningen. Förfestade och skippade sen utgång och körde på bakiskäk istället efter en massa krångel. 
 
17-maj: Är fortfarande full när man vaknar, var nog lika bra för att orka hålla igång. Champangefrukost hos Annie & Bea med tjejerna. Paraden inne i stan var sen givet. Fan va folk det var! Snacka om skillnad mellan den svenska nationaldagen. Folk i alla åldrar bar folkdräkter. Killar som tjejer. Flaggor överallt. Glädje. Snacka om att norrmännen firar! 
Annie, Bea, jag och Mathilda drog sen till Lekter'n på Aker Brygge. Köpte drinkar och njöt av livet. Norrmännen visste hur man köpte skumpa under denna dagen iallafall! 
Donken-lunch och en stunds vila hemma i soffan innan Ida kikar förbi. Mest bara för att säga hej, goa människa! 
Sen kom det en hel drös med människor hit och vi drog upp på takterrassen. Riktigt varmt, glada människor, musik och gött sommarhäng ni vet. Det kändes nästan som om det var studenten igen. Hela stämningen under dagen liksom. 
Vi drog sen ut till Ish. Fruktansvärt varmt, så jag var mer ute än inne på dansgolvet. 
 
Lördag: Jobbade 10-18. Slitsamt att leva. Sen var det bara att ladda om. Fille fyllde 20 och det skulle firas! Svenska föreningens innergård blev platsen. Riktigt gött häng. Dock välter hela bordet över mig, mathilda och Emil. Kaos. Mina hemnycklar försvann även i samma veva. Sen kom det 2 snubbar med gitarr och det sjöngs allsång för fulla muggar. Avslutade sen med 1 timme på Ish, för att fira Fille ordentligt. 
Jag, Annie och Mathilda köpte sen Happy-Time pizza och konkade upp en miljon madrasser, kuddar och täcken på takterrassen. Där somnade vi rätt gott. Och började sen söndagsmorgonen direkt med takterrasshäng i vårat kuddhav. Fan va livet lekte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0