midsommar á la Göran

I torsdagskväll, en vecka sedan, kom jag hem från jobbet runt 23.45. Tacosen stod färdiglagad på bordet framför Annie, Felicia och Mathilda. tacomys och sleepover innan bussen gick 07.40 på fredagsmorgonen. Midsommar i Halmstad med Göran on tour. 
Linnea, som bor där nere, mötte upp oss och vi tog oss hem till henne. Vi tog en cider på en uteservering och mot kvällen överraskade vi Charlotte som hade fest i sin stuga i Melbystrand. Den minen. Riktigt kul! 
Körde snappsvisoroch åt grillat med alla hennes markaryd-vänner. Riktigt kul kväll. Vi avslutade med tivoli och kebab inne i melby strand. Dock blev det nog en eller annan shot för mycket för min del, men kvällen var grym. Dock försvann min mobil nånstans där inne på pizzerian, och vi är 100000% säkra på att hon i kassan tog den. Jävla kärring. 
 
Lördagen var det deghäng i Linneas stuga för att sen åka tillbaka till henne i Halmstad. Laddade om för kväll nummer 2. Lite bitter över telefonen satsade vi på en bra kväll ändå. Började med en drink på en uteservering och åkte sen till Tylösand. Men bara synen på kön fick oss att vända och åka in till Halmstad igen. Gick på Moon och dansade och hade förbannat kul. Dock blev jag nedknuffad från en trapp under mitten av kvällen och tyvärr gick min fot av där i fallet. Resten av kvällen är lite kaos. Jag hoppar runt på 1 ben, och resten bara kaosar. Men skrattade gott ändå. 
 
Söndagen insåg vi att min fot inte riktigt såg ut som den skulle...Planerna på Ullared fick vi skippa och åkte istället in till Halmstad sjukhus för att röntga foten. Dock hann vi inte vänta på beskedet av vad bilderna sa innan vår buss gick så vi fick skippa de. Efter 6h bussresa får vi istället gå in på legevakten här i Norge för att åter sitta i kö och röntgas. Åter igen ser man bevis på dålig service inom sjukvården. Fan, att sitta på akuten på natten kan vara de väsrta.. Tur jag hade Annie vid min sida, för klockan hann bli 03.30 innan jag var gipsad och klar. När vi är påväg ut från legevakten blir vi vittne till en misshandel och får tillkalla väktare. Sån jävla kaos. Så jävla trötta. 
Men vet ni, midsommar är alltid midsommar. Bästa svenska högtiden/traditionen. Bara glädje. Om man utesluter en bruten fot och en stulen mobil. Men det kan vi skratta åt i efterhand. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0