Vecka 10

Förra veckan blev det lite bloggning och mycket livet.

Efter jobbet på tisdagen hamnade jag hos Frida och Mathilda för bra häng och skitsnack.

På onsdagen hade jag öppning på jobbet, 06.30-14.30, med ca 2,5h timmes sömn bakom mig, sen en snabb powernap innan jag mötte jag upp Ida och hennes norska vän Cathrine. Fina, fina Ida bjöd och några öl senare och en massa pladder somnade jag gott och trött.

Torsdag var det samma visa, 06.30-14.30, fast denna morgon fick jag för första gången ha hela ansvaret över öppningen tillsammans med en kille som typ aldrig jobbat där förut, som ersatte knut och Nicoali som är på semester. Fullt ös hela dagen och ca 3,h timmars sömn på det.
Efter jobbet blev jag bjuden på kaffe och paj his Frida och Mathilda, hur goa? Traskade sen ner på stan med Mathilda, shoppade en del, åt middag på gallerian, köpte med oss en mango på Rema, åt den + popcorn innan vi vid 22.20 mötte upp Oscar och Tina från jobbet för ett par öl ute. Blev alltså några torsdagsöl också. Sjukt bra sällskap.

Fredag, även det 06.30-14.30, nu hade jag lyckats samla på mig ca 10h sömn på 3 nätter. Det var en slitsam dag, men kul att få ha mer ansvar och utvecklas. Jag vill få framsteg i livet, lära mig nya saker. Då trivs jag.
Även denna dag blev det en snabb powernap innan jag mötte upp Tina och hennes pojkvän på Youngstorget för demonstrationståg genom Oslo för de kvinnliga rättigheterna, det var ju trots allt internationella kvinnodagen. Det var faktiskt riktigt kul och framförallt häftigt att se alla män/killar som verkligen engagerade sig.
Avslutade med några (läs nån för mycket) öl med Tina och hennes vänner på en riktig jävla punkbar. Kände mig en aning felplacerad, men de va fan kul!

Lördagen började 07.30, med ungefär 3h sömn även denna natt. Slet som fan och var ruggigt trött. Tror jag gav ut ungdefär max 5 leenden under hela dagen, så trött var jag. Inte bara dåligt med sömn, utan även mycket nya ting jag lärt mig på jobbet samt så mycket ansvar. Det tar på en.

Förberedde mig på en karatefylla på kvällen, men vet ni? Den blev fan helt grym!
Sminkade mig hos Mathilda, mötte upp Felicia, tog trikken till Annie. Vin, melodifestivalen och god stämning. Tog sen taxi till ett gäng på ca 7 norska killar. Sjöng svensk schlager blandat med norska Dj Broiler. Fan grym stämning!
Mötte sen upp Oscar på Stortorget och gick till Ish. Dansade hela natten och hade riktigt kul. Efter en del kaos och borttappande av varandra så somnade jag tillslut hos Mathilda. Bakishäng hela söndagen med kinamat, vindruvor, läsk och film. Blev kvar över natten, bjöds på potatisgratäng och kött, pladdrade bort natten med mathilda och startade dagen med att bli bjuden på omelett-frukost. Fan grym vecka. Tröttsam men fartfylld. Jag älskar fan livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0