Ons dag

Hej onsdag. Jobbat 10-18, gymmat, fuckat up foten, ätit kvällsfika och kollat på lejonkungen 3. Där var min onsdag i korta drag. 

Vet ni, nåt som jag har gått runt och tänkt på mycket den senaste tiden är döden. Jo vars, de lät ju kul tänkte ni. Nej svarar jag. 
Hur snabbt kan inte livet slitas ifrån en? Kommer vi nånsin få känna hur det känns att dö? Jag menar, kommer vi ha kvar våra minnen från jordelivet och kunna reflektera över det där på andra sidan? Enligt mig och mina förhoppningar så lever vi ju vidare som andar, efter att vi lämnat livet. 
Jag läser alla dessa nyhetsartiklar om all galenskap som händer i världen. Mord, oskyldiga, naturkatastrofer. Tänk så snabbt en vandrande människa kan falla ihop. Sånt går jag och tänker på. Hur liten man är i världen. Så lite vi själva styr över. Och så lite vi egentligen vet. Framförallt om nästa sekund. Godnatt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0