Hemmaplan

I onsdags jobbade jag 10-18, kom hem efter jobbet och tacosen var färdig och där satt mina tjejer. Mathilda, Camilla, Frida, Felicia och Linnea. Mina guldklimpar. 
Torsdag klev jag upp klockan 05. Packade det sista och mötte upp sällskapet för att ta flygbussen till Gardermoen. Flög hem till Arlanda där farfar och pappa mötte upp mig. Ville gråta på tanken av svensk mark. Denna gången har jag verkligen längtat hem. En ta hand om mig själv helg. Kroppen mår inte bra och behöver andas lugn och familj. 
Överraskade mamma på hennes jobb, skrämde Viktor hemma i huset och sen överraskade Gustav mig med hockeybiljetter. Brynäs-Modo och lillebrorstid. Fan grym han! 
Fick även chansen att krama om Malin. Mallan och jag som alltid går om varandra, så jävla kul att få träffa henne! 
Sov sen hos Julia Andersson. Pratade, skrattade åt gott och hade normal-kvalitetstid. Finns ingen som henne. 
Klev upp på morgonen och klockan 9 mötte jag upp Anna för frukostbuffé på stan. Goa 2 timmar med en så jävla bra människa. Härliga, sjuka människa. Vad ja behöver dig. Mötte sen upp Julia Sjölund för en latte på stan. Klokaste, bästa jullan. Fan vilka bra timmar jag haft. Körde ett kompisdygn för jag behöver lite sånt med. Men sen måste jag denna gång prioritera bort en massa kompishets. Man hinner inte med alla. Kroppen orkar inte med alla. Första gången jag verkligen prioriterat familjen. Behöver rehab, kärlek och sömn. 
Hetsade sen vidare med mamma och Peter på ärenden, sen hem till pappa för kvalitetstid där.
Nästa steg blev ankomsten av Ida, Tobias, Emma och Stina. Grät av lycka när jag hade mina 2 prinsessor i mina armar igen. Sen har hela resterande delen av fredagen bestått av mys, bus, tacos och idol. Perfekta fredag. 
Nu, äntligen ligger jag redo för att sova. Måste verkligen sova. Ska somna gott, med en hel helg framför mig. En hemma-helg. Fan va jag behövde detta nu. Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0