Resumé

Sist vi hördes ordentligt var helgen v. 38. Nu är de v. 41. Så vad har hänt sedan dess?
 
v. 38, Började på en ny Rema butik och försökte anpassa mig efter lite nya rutiner och kollegor. Verkar vara ett gött ställe, men det tar alltid lite tid innan man känner sig hemma liksom. 
Fredagen blev en tjejkväll Med Felicia, Linnea, Mathilda och Annie. Sleepover med mina stjärnor. 
Lördagen var det jobb och sen körde vi på en utgång. Kajsa och Josheena, två barndomskompisar kom över på en förfest och vi gick sen ut och dansade kvällen lång på Ish. Avsluade med nattkäk och sleepover hos oss. 
Söndagen var det bakishång deluxe. Pannkaksmiddag och film. Perfekt söndag. 
 
 
 
v. 39 fortsatte jobber rulla på. Lite ovan att ha så växlande arbetstider då jag i princip är van vid bara kvällsvakter från förr. Men börjarde känna mig mer och mer bekväm, skapar lite kontakter och blir säkrare på arbetsuppgifterna. Kul. Tror detta blir irktigt, riktigt bra! 
Tränade, umgicks med Josheena och Kajsa i höst-Oslo, tog poweralks och hade "ha de"-fika för Annie! Dock räknar jag med att hon kommer tillbaka, mycket snart. Hoppet ska vara det sista som sviker än. Har upptäckt en ny favoritplats här i form av den botaniska hagen där jag spenderat någon timme och blivit bjuden på massa tårtor och kakor på jobbet. Älskar att Jorunn älskar att baka. Det uppstod en del problem här hemma också. Lite jobbig stämning, men nu vänder allt till det bättre. 
På helgen körde vi ännu en utgång, denna gång med ett helt gäng här hemma. Mathilda, Felicia, Linnea, Kajsa, Josheena, Vanja, Emelie, Jennifer, Jonas, Jacob, Nujen, Lucas och några till av deras vänner. Riktigt kul kväll, som sen avslutades ännu en gång på Ish. Dansade tills benen inte orkade bära och avslutade med nattkäk på donken. Sen blev det sleeopver hos oss igen. Nu med Kajsa, Josheena, Christoffer och Adam, Älskar att våran lya är som en fritidsgård. Alla kommer hit. 
Bakishängde allihopa dagen efter. Städade, skrattade, kollade film och åt gott. Sen fick vi en ny familjemedlem. Camilla flyttade in, och Emma flyttade ut förra veckan. Tänk så det förändras. Jag flyttade hit med 3 gävlebor. Catta, Jonte och Emil. Sen byttes Catta ut mot Mathilda. Axelsson och Emma kom in. Vips så bodde vi 6 st här. Sen flyttade Axelsson. Därefter Emil och Jonte. Och nu Emma. Så kom Camilla. Detta är nästan som ett hostel hörrni. Skämt å sido. Nu ligger lugnet över denna lya. Camilla är verkligen kanon, rådiggar henne! Så nu känns det som om vi äntligen kan leva i ett hem igen. Det har inte skett på ett bra tag. Men så de förändras. Flyttade hit med 3 gävlebor som jag kände sen tidigare. Med en dröm tillsammans. Nu bor jag med en tjej från Kalmar och en från Göteborg, som jag inte ens visste existerade innan denna resa började. Men så bra det kan bli ändå, även fast det inte blir som man tänkt sig. 
 
 
v. 40. FIlmmys hos Fille och Linnea. Umgicks med Camilla, som verkar passa perfekt in hos oss här. Äntligen har vi ett lugnt hem! Blev lite dramatik då Camilla blev sjuk (Krya på dig, vi saknar dig här hemma!) och fick åka hem till Götet ett tag. Jobbade en massa, saknade, grät, älskade min nya klocka. skrattade mådde både bra och dåligt. En jävla berochdalbana i känslorna. Men kommer in mer och mer på jobbet, börjar känna mig hemma där nu. Riktigt goa kollegor har jag fått också. Kul! 
Tog powerwalk med Fille, fredagskosde med shopping och matlagning. Köpte ett par ascoola rymdtights som Tilda tyckte va asfula. De gör de bara ännu roligare att bära dom. Lördagsjobb och en utgång på det. Tog med mig Mathilda och Felicia hem till min gamla kollega Marthe som hade inflyttningsfest. Var så humla kul att träffa henne igen. Riktigt trevlig förfest med en hel drös norrmän. Avslutade sen på Lawo och ett telefonsamtal med Julia. Fan så jag saknar den bruden. Grät mig till sömns i princip. 
Söndagen var bakishäng. Städade lägenheten och mysde med Tilda och Fille. Bra häng. 
 
Se där, där fick vi ihop det. Livet rullar på rätt snabbt här borta i Oslo. Vare sig man vill det eller inte. 
Nu: Måndag. tvättar och städar. Rensat garderoben. Ledig måndag. Ska strax möta upp Fille för en powerwalk. Vi hörs! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0