One more night

I lördags jobbade jag 10-18. En riktigt bra lördag på jobbet. På kvällen svirade vi om och drog ut till fridays för att fira Mimmi! Jag, Mathilda, mina, Felicia, Louise, Linnea och Lars. Åt gott och fortsatte sen ner till baren. Jag var nykter, men dom andra skålade på och jag myste med kära vänner. 






Söndag, tig det lugnt, Skype med både Julia Andersson och Julia Sjölund, 2 riktigt fina vänner, alldeles för långt bort. Kloka ord i en sårbar stund. En tung söndag som sen Mina kom och muntrade upp med sitt sällskap, en film och en promenad. 

Måndag, jobbade 12-20 och sen inte så mycket mer. Jo förresten, sol och vårjacka! Värt att nämna. 

Tisdag, ännu mer sol och vårskorna har fått invigas. Det enda jag saknar (förutom den riktiga våren med mer sol och mer plusgrader) är grusade vägar. Här saltar dom överallt, och jag som älskar vårkänslan när snön smält och dom inte sopat bort gruset än, så de liksom knastrar under skorna. DÄR har vi vår-feeling-deluxe. 
Jobbade 13.30-21.30 och de va en såndär dag då allt flöt på. Glada miner och allt gick bara galant! Fick ta beställningen helt själv också, resultatet kommer på leveransen imorgon.. 
Tvingade med mig Mimmi på 1 timmes powerwalk genom nattOslo efter jobbet också. Sånt jävla skönt sätt att avsluta en bra dag på - PW i friska luften, i ett vackert och mörkt Oslo med en bra vän. Kikade in slottet och förundrades över vilket märkligt jobb högvakten har. Godnatt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0