Familjemys

Förra helgen var mamma och Gustav på besök. Fan va jag behövde det! 
Dom kom på torsdagskvällen, vi umgicks här med Mimmi och Tilda, jag fick presenter och vi skrattade. Älskade, älskade familj. 
På fredagen hängde Gustav med mig till jobbet och jobbade 10-18 med mig. Så kul att ha lillebror med. 
På kvällen käkade vi gott, drack vin, Lars kom över han med och vi bara mös och skrattade hela kvällen. Fan va man mådde bra då hörrni! 
Lördag, vädret sög, men vi drog oss ut för ett försök till lite statskultur och sightseeing. Av mig. Gick till slottet, kom precis mitt i vaktbytet och fortsatte ner mot aker brygge. Där gav vi upp. Det regnade och blåste, så vi hamnade på fridays med en nachotallrik istället. 
Sen åkte vi till mitt jobb för att inhandla lite kvällsgotta. 
Kvällsmaten käkade vi på en italiensk restaurang på Lökka. Alltså SÅ god mat och SÅ god service, mamma och jag var helt till oss av förtjusning. 
Helt slutkörda däckade vi på soffan framför melodifestivalen. Där låg jag och tänkte, fan va jag är nöjd med livet just nu. Två av dom mest älskade personerna i mitt liv, i samma soffa som mig. Framför svensk underhållning. Där somnade man gott hörrni. 
Söndag, en riktigt slappardag. Mamma och jag tog oss ut på en PW, och den kvinnan är den klokaste jag vet. Hon vet hur man ger styrka och goda råd. Världens bästa. Filmkväll i form av "hur många kramar finns det i världen" och "hur många lingon finns det i världen".

Måndag, tog det bara lungt och mot kvällen åkte dom hem. Tårar som vanligt, dessa hejdån blir då fanimej aldrig lättare med tiden. Avstånd är det värsta som finns. 
En perfekt helg passerade alldeles för snabbt. Vi gjorde inte så mycket, men de behövdes inte. Sällskapet gjorde allt. Fan va jag hade saknat dom. Och gör det nu. Världens bästa familj. 

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0